Pembaca Blog Ini...

Tuesday, May 2, 2017

Terharu

Tak tau nak luah kat mana. Tulis kat sini agar nanti tak lupa. Tak boleh lupa.

Dua hari lepas saya kena ciri birit dan muntah2. Akibat salah makan dan terlebih makan. Sampai berpuluh kaki berulang ke tandas dan kemuncaknya ialah muntah berlambak atas katil. Tak sempat nak ke tandas terus kena cadar, tuala... Ya Allah.... 

Masa tu cik abang kerja. Malam baru balik sebab ada event company. Wajib hadir. Saya ada wassap dia pasal i am not feeling well but don't worry.. mak saya dah belikan ubat dan i am getting better.

Dia sampai rumah dah tengah malam. Esoknya tu, dia amik cadar dan tuala yang kena muntah saya dan dia cucikan tanpa berungut sikit pun. Bukan tak pernah.. pernah je tapi.... entahlah... macamana nak ckp ye. Rasa tersentuh hati plak. Tetiba terfikir dalam hati kalau satu hari saya sakit terlantar harap dia sudi jaga dan cuci saya.. dan sayang saya seadanya.

Saya takde pengalaman macam perempuan lain beranak berpantang suami jaga. Saya tak tau mcmana reaksi dia kalau saya beranak dan sakit pantang beranak tu. Tapi, semalam saya yakin dia pasti akan jaga saya dengan baik. Dan saya juga akan jaga dia sebaiknya sampai bila-bila.

Allah sayangkan saya. Allah sudah beri pinjam suami yang baik pada saya. Saya bersyukur sebanyak-banyaknya atas nikmat ini. Alhamdulillah..

No comments: