Pembaca Blog Ini...

Sunday, July 27, 2008

tak de baju raya........

My hubby just call and inform that my 25th birthday present are booked.. huhuhu...
tak sabo uuuuuuuuuuuuuuuu....
kata hadiah..tp dah tau dah ape dia...
hehehhe....


jeng jeng.. nnti ek..diberitahu kemudian...


hmm.. lagi satu perkara...
tahun ni takde baju raya laaa..
kenapa ye???

sbb nye....
tukang jahit pro kat kg rahmat ni tak nak terima dah tempahan..

huhuu.. sedih..

takpe takpe..
bulan ni aje aku dah tempah 6 pasang baju kurung..
ujung bulan ni siap..
then..aku bleh jadikan salah satu daripada enam pasang baju itu sebagai baju raya


abang?? beli baju dah siap je.. tak pun pakai je baju kawin ari tu.. kan kan kan ..
masih tersangat baru.. baru sekali pakai..

jadi.. sebab utama tukang jahit tak dapat realisasikan impian ku untuk berbusana sedondon dengan suami di pagi raya ((plan nya warna ungu)), aku dapat berjimat cermat lebih kurang

kain 4 meter= RM50 lebih kurang
upah jahit= RM28 lebih kurang
duit petrol nak g belikain ela RM20
upah jahit baju melayu abang RM80



huhu....beratus jugak ek??

elok laaaaa kiranya kalau aku belanja kan peruntukkan baju raya tersebut sebagai duit petrol dan tol untuk pulang ke KL pada hari raya kedua..

huhu.. syahdu..

please be inform that ... raya tahun ini..buat kali pertamanya..aku akan beraya tanpa mak ayah dan adik2..

sebaliknya.. aku akan beraya pertama dengan abah, abang, dan keluarga abang
tp..tak pe laaaa..
P/S: konon2 nya gambar ni gambar aku ngan abg laaa ni .. kah kah kah..


KELUARGA MU..KELUARGA KU JUA...........

2 comments:

imah ammran said...

keluargamu keluarga ku jua..
keluargaku keluargamu jua..
mmglh, kte adek-badek..
kan??kan???kan???

norainiammran said...

sengal laaa ko imah.........