Pembaca Blog Ini...

Thursday, September 25, 2008

Semalam abah sakit kaki...

Semalam saya pergi kerja tumpang abang ipar saya.
saya duk rumah abah lagi minggu ni
sebab suami saya kerja luar daerah.


Bila nak balik rumah petang tu, abah col..
abah tanya samada saya nak balik dengan
abang ipar
tau nak abah datang jemput?
saya tak kisah pun.
mana-mana pun tak mengapa lah ..
asalkan saya tak kena tunggu sini sampai hari raya sudah lah.. hehh
Kemudian, abah mengesahkan yang dia akan datang jemput saya
pada jam 4.30petang..
ok.. terima kasih lah kan...



Tapi, tunggu punya tunggu..
sehingga jam di tangan menunjuk ke angka 6,
abah masih belum kunjung tiba.



Saya serba salah la kan.
Takkan saya nak col abah dan tanya
"alamak, apehal lak lambat ni? tadi janji pukul 4.30!!" ahahhaha..
giler ganas punye menantu..



Jadi saya pun sabar je la...
tiba-tiba saya terima col dari adik ipar saya
dia on the way datang jemput saya..


saya blur laaaa..


mana g abah kan?kata tadi nak amik eden..
eden punya laaa tunggu!! ~blur...


rupanya abah sakit kaki diserang qout..



saya tanya abah,
"kenapa tiba-tiba abah gout"
ye lah, lama dah abah tak kene gout..


abah pun jawab,
"sebab abah makan durian laaaa ngan ain semalam"


"orang gout tak leh makan durian ke, bah?
dah tu nape abah makan gak durian tu semalam?"


~saya buat muka pelik sebab setahu saya abah memang seorang yang cukup jaga pantang selepas pembedahan pintasan jantung tahun lepas..


"abah tak tau la pulak gout tak leh makan durian"
~dengan loghat dia laa kan



"oooooo..." saya menyahut dengan muka blur.


Rupanya kenikmatan saya dan abah
makan durian yang keluar sesudah musim nya tu
mengundang ketidak sihatan abah sehingga laaa pagi tadi.
masa nak pegi kerja tadi,
abah takde pun kat ruang rehat..
selalunya, abah kan suka tengok berita pepagi lagi..



saya tanya pada adik ipar..
"ik, abah mana?"
"abah tido.."


dalam hati saya...
"kasihan abah..tak dapat laaa saya cium tangan abah pagi ni..."
"takpe..petang karang boleh lagi.."


saya sayang abah....hehhe

Takkan laaa tak leh agak kan mana satu abah saya dalam gambar ni... hehhe



No comments: