Pembaca Blog Ini...

Wednesday, November 26, 2008

Babak Demi Babak...




BABAK PERTAMA
Cik La: Ain, takde apa-apa lagi ke?
Ain @ Saya: Apa-apa apa? ((dengan muka yang serius blur~~ untuk situasi pertama ini, saya memang benar-benar blur @ tidak dapat memahami maksud Cik La sebenarnya))
Cik La: Alaaaa.. apa-apa je la... wek wek...
Ain @ Saya: Oooo... belum lagi.. (sambil tersengih-sengih..)
Cik La: Cik La dulu pun lambat juga.. 5 tahun baru dapat Amirul.. Amirul umur 7 tahun baru dapat Hanah..
Ain @ Saya: Hmm... Ooooo..
Dalam hati Ain @ Saya: aduh... dah start dah tanya pasal ni..


BABAK KEDUA
Sambil bersalam-salam:
Moklong: Sihat ke? oooo..ingatkan Abang Sop (Bapa mertua ku) nak tambah cucu sorang lagi...hehehe.. ~tergelak-gelak orang tua ni, sambil matanya memandang dan memerhati ku atas dan bawah...

Moklong Batu Arang ni, memang terkenal dengan "mulut nya" yang b*s*k..

Ain @ Saya: Sihat...Alhamdulillah.. Belum lagi, kalau dah ada MokLong nak buat kan kenduri doa selamat ke?...

Moklong: Tak lah.. kalau belum ada, baik lah usaha cepat-cepat. Abang Sop tu bukan muda lagi..
Dalam hati Ain @ Saya: Haku dah agak dah....Mesti itu maksud dia!!!! Kalau Abah aku bukan muda lagi, ada kene mengena ke dengan MokLOng?? hehehe


BABAK KETIGA
Jumpa Moksu Yana semasa di Kelana Jaya:
Moksu: Hai..dah ada ke belum?
Ain @ Saya: Belum ada lagi Moksu..
Moksu: Tak pe.. enjoy puas-puas dulu.. Jalan-jalan berdua dulu.. Nanti dah ada anak payah nak jalan-jalan. Ada laa tu tak lama lagi.. Rajin usaha la...
Ain @ Saya: Ye lah..Akan datang laa MOksu.. Coming Soon!!
Moksu: Moksu doakan..
Dalam hati Ain @ Saya: Aku tengah usaha laaa ni!!! Apa-apa pun, terima kasih...Terima kasih Moksu.. Ini lah kata-kata semangat yang sangat memberangsangkan..

Andainya mereka tahu....................

dan..

Andainya aku boleh membuat mereka tahu..........

2 comments:

Yat Ekhram said...

ahhhhhhhhhhhh bab2 anak ni mmg sensitif kan!

org ingat kite planning la apalah tatau kite gigih siang malam :)
ajal maut rezeki dtgn allah.

kita sama2 doa pasni ada rezeki baby.
yat pon kdg tensi bile org tye2 padah kite baru je kawen 8 bulan,tah hapa2.bagila ca aku haminun..

norainiammran said...

hehe..iye lah yat.. Memang begitu.. Ain pun malas nak layan.. Bukan luak pun.. Bagi ain, lambat ke cepat ke itu semua kuasa Allah.. Dia lebih tahu baik buruk sesuatu perkara..