Pembaca Blog Ini...

Sunday, March 1, 2009

Bakar-bakar dan makan-makan ikan...

suami saya sedang gigih menghidupkan api nak bakar ikan..

adik saya sedang tensen menunggu api masih belum hidup..perut sudah lapar..

tukang jaga makanan supaya tidak dikunjungi lalat..

ini lah...

ini uncle den yang sesuka hati je kondem laki aku tak reti hidupkan api..padahal dia tetiba je datang, pastu terus je buh buh ikan....bukan dia idupkan api pun.. berbulu je aku menengoknya... (sabar..sabar)

kerang yang sedap.. tetiba saja lapar..


saya pulang ke kampung mak saya di Kuala Sungai Baru..
Mak ayah nak buat bakar-bakar ikan..
Sedap dan manis sekali ikan baru. Tapi, tak puas makan sebabnya sikit aje ikannya..
Ikan di Melaka mahal laaa..
Ikan kembung RM12 sekilogram..

"Abang, ikan kembung kat sini RM12/kg"

"Mahalnya.. Kalau kat tempat kita, RM5 je. Kenapa ek mahal?"

"Ntah lah.. mungkin sebab kat terengganu ikan banyak.. Kat sini ikan sikit"

"Takpe.. perut tetap kenyang.. Alhamdulillah, cuma tidak puas saja.
Cuba, bayangkan mangsa peperangan yang tak dapat makan berhari-hari"

"Ok"

No comments: