Pembaca Blog Ini...

Saturday, April 25, 2009

KaMeRa DiGiTaL...!!!

Kata nak tidur!!!
Tapi ada entri lagik!


Petang tadi (petang semalam laa sekarang ni..sebab laaaa ni dah nak 3pagi dah), kami berhajat ke Mydin untuk beli sikit keperluan dapur untuk bulan ini.

Dengan wajah berseri-seri (sebab baru saja check dalam bank, gaji sudah ada!!!!), selepas makan tengahari di rumah abah kami ke bandar.
Biasanya, kami beli barang dapur kat Giant atau di kedai runcit di tempat tinggal kami aje. Mydin ni ramai sangat orang.
Nak bayar pun sakit kaki beratur lelama..
Penuh parking pula satu hal juga!!!

Tapi, oleh kerana suami saya mahu register postpaid DIGI, kami pun ke Mydin juga laaa...
Bila pakai prepaid ni rasa macam rugi pula.
Kredit
asyik expired je sebab tak guna sangat.
Maklumlah, bak kata ibu umairah bila dah kawin ni handphone pun tak dihiraukan sangat sampai kredit abis pun tak sedar.
Kalau apa-apa emergency kan payah juga!!
Jadi, pakai postpaid lagi jimat dan praktikal sebab tak payah asyik beli prepaid lepas tu expired.
Rugi kan!!!
Kalau zaman-zaman bercinta dulu ye laaa kan..

OK.. OK.. sambung balik laaa ke cerita asal!! Melalut pula..

Rezeki kami laaaa, mudah dapat parking pula hari ni..
Lepas tu cari kaunter DIGI berpusing-pusing satu Mydin...
Saya lalu lagi kat depan kedai kamera di situ..
"WAAAAAAAAAAAH... Abang!!! Kamera hijau leper meper itu dah turun harga!! Dulu RM1300++.. Sekarang sudah RM1000 saja!!"

Gilak aku!!!!!
Rasa macam nak meroyan je masa tu.
Tapi, kang dibuatnya kebetulan ada student saya kat situ , tak ke malu?? hehehehhe..
Reputasi haruslah dijaga, ye!!!

"Sayang nak ke??"

Of course atau dalam bahasa Melayu nya, sudah tentu lah saya jawab nak!!
Inilah idaman kalbu saya sejak dulu lagi.
Orang duk offer ke saya kamera digital yang lain, huh jangan harap lah saya nak...
Saya nak yang ini juga!!!
Tak kira... tak kira...
(sambil hentak-hentak kaki!!!!~ imaginasi saya saja.. Tak de nye saya hilang akal nak buat gitu kan. Adik bongsu saya pun tak pernah gitu)


Tahu apa suami saya jawab??

Dia kata
"Tak pelah, tunggu harga dia turun RM600 atau 700++ laaa baru kita beli."

huhuhu..

7 comments:

Anonymous said...

mydin mall mmg selalu penuh kan?? cantik warna hijau tul.

dulu kalu x dpt apa yg dihajati..mmg jenis hentak kaki gak..tp x sedar bila ilang. masuk anak 2 kut. ;)

zh-ena said...

tggu la jatuh lagi..confirm harga akan turun..sony kan ader kuar camera digital yg lebih canggih

mslvoe said...

kat mane mydin tu? uSJ ker?

alaaaaa ur hubby buat suspen je.

~Eila Nur Kaseh~ said...

ain...
camera tu akan jatuh harga nanti..better tunggu sebulan 2..sony mmg cepat kuarkan brg2 baru..tp mmg best sony ni..neway elok pakai postpaid..pilih plan yg elok..kak eila pakai postpaid..kalo dulu prepaid sebulan kalo kira top-up byk kali..now sebulan sekali byr taklebih Rm 50 punn...

~ain said...

honeylanz.. wah!! dah anak 2 baru hilang tabiat hentak kaki ye.. mesti anak-anak mengikut perangai mama dia.. heheh

ena.. itu lah pasalnya.. hubby ain pun kata tunggu turun harga dulu.. tapi, macam dah tak sabar je ni!!

sha.. tu mydian terengganu.. memang ayat dia tu wat suspen je.. ingatkan dia nak beli kan dah.. tup tup kena tunggu lagi daaaa

kak eila.. sebab tu laaa hubby ain nak pakai postpaid je..lebih jimat. kalau prepaid RM10 berkali-kali. kalau dikira sebulan tu dekat 10kali beli topup..

Nurhayati said...

nampak gaya kena tunggu lagi le camera tu turun harga.. tapi kan seyes cantik..kaler ijo.. suka2x..

~ain said...

Nurhayati.. yelah.. kena tunggu laaa di lain hari dan waktu!! huhuhu
memang sangat gijes dan menikam kalbu..
Kalau yati beli, jangan tunjuk dengan ain.. nanti kang ain g curi kat rumah yati!! hahaahah