Pembaca Blog Ini...

Sunday, April 19, 2009

Masak apa, bos??

Adus..
suami saya ni selalu macam ni tau..
Bila saya tanya,
"Abang, nak makan apa petang ni..."
Asyik dia jawab, "Apa-apa lah.. Tak kesah.."

Dalam peti ais, ada sotong.. ikan kembung dan cencaru
Sayur, yilek.....!!
(semalam masa suami saya nak keluar, saya kirim beli sayur tapi,
balik-balik je dia bawa roti yang banyak.. Sayur tak beli. Dia kata dia lupa.. Ek eleh..)


Rasa nak masak sotong..
Sementara menanti student untuk consultation,
dan menanti soalan exam yang sedang diphotostat oleh pembantu saya,
makanya... saya cari resepi dari Internet.

nak masak kari sotong kah??
atau...sotong goreng kunyit kah?
(kelmarin dah makan sotong goreng kunyit) atau..sotong goreng kicap.. Hahaha..
nak buat goreng kicap pun tengok resepi kah??
atau..sotong daisy.
cantik sangat laa pulak sotong ni..
bunga-bunga.. hehehe

Pening laaa nak fikir apa nak masak..
sebab dah setiap hari masak, macam dah habis dah resepi..
hahhahah..
agaknya, macam ni laa mak saya rasa kan??
Hari-hari masak..
Dah lah mak saya ada suami yang agak cerewet..
Tentu lagi pening memikirkan apa nak dimasak setiap hari..

2 comments:

~Eila @ Along~ said...

ain, eila tgh pk nak masak ape..sekali nampak kari sotong tuuu..haaa br petiais tgk ade sotong..confirm masak kari..hehe

norainiammran said...

kak eila.. ain pun rasa nak masak kari sotong.. vah vah vah.. petang ini sama lah menu kita ye..