Pembaca Blog Ini...

Sunday, May 17, 2009

Lempeng.Bawang.Kuah.Kari

Malam ini, menu makan malam kami ialah:

Lempeng bawang, kari ayam dan air kosong. air kosong pun nak bagitau..

Cara buat lempeng bawang?
Ahhh.. sangat senang..

Tepung gandum
Garam
sedikit minyak masak supaya tak melekat di kuali
Bawang Merah.
~kisar semua dalam blender.
Lepas tu, buh atas kuali, goreng tanpa minyak...

Kari ayam?
halaaaa... u ols mesti tahu macamana nak masak kari ayam, kan??

Lepas makan, burpppp.. kenyang alhamdulillah..

Gambar baru upload sebab semalam Internet macam tuttt

3 comments:

cik imah said...

along,
kalau guna kuali tak lekat emak lagi senang..
bwahaha,
emak dan kuali tak lekatnya, ;P

honeylanz said...

ringkas nye tp sedapp.
has mkn McD je mlm ni. mls la nk masak.

norainiammran said...

imah.. tak habis-habis mak ngan kuali tak lekat dia.. nanti bila aku balik sana, aku nak curi kuali mak tuuu.. hhaahahha ~gelak jahat..

has.. hmm.. mmg ringkas.. makan mcD? kat sini kalau makan mcD, sampai rumah haruslah lapar balik.. hahaha mcD jauh.. huhu