Pembaca Blog Ini...

Monday, May 18, 2009

Selepas.Otak.Terbahagi.Empat

Lepas otak saya terbahagi kepada empat bahagian
(mengajar, menyiapkan manuskrip, menyelia program, mengurus rumahtangga)
akhir-akhir ini, saya mengambil keputusan untuk merehatkannya sebentar.

Saya cuti hari ini.. hahahahahah !! (Gelak Paling Kuat di Malaysia, sehingga gegaran frekuensinya mengganggu siaran radio) ~ mengarut

Mengajar? ~
esok dan khamis saja ada kelas..
Jadi hari ini saya sengaja ambil cuti rehat-rehatkan diri..
Esok saya ada kelas pagi-pagi buta, lepas tu mahu siapkan soalan final exam.
Kalau saya tak mengajar program Sijil ni, dah lama saya amik cuti seminggu,
ataupun 180 minggu
opss.. terover pula!!..
ahahaha..
cuti tahun banyak lagi, tapi tak de lah sampai 180 minggu..

Menyiapkan Manuskrip?
~

sudah beres.
Harap-harap tidak ada apa-apa masalah
bagi pihak mentor dan editor yang baik hati..
Saya sedang baca-baca sinopsis projek kedua
yang dihantar oleh mentor saya.
Sedang ambil mood laa ni nak mulakannya..
saya google words manuskrip novel,
tetiba kuar gambar mentor kepada mentor saya pula..
bukan Mentor rancangan TV nyanyi-nyanyi itu ye..


Menyelia program?~

student tak masuk lagi, sekarang sedang cuti semester..
Kalau EI call saya, saya nak jawab begini,
"Sorry, the number u have call is not in service!"
ahahahah.. kesian dia
Nama pun cuti, tak perlulah mengganggu saya.

Mengurus rumahtangga?~
Mujurlah, saya ada seorang suami yang baik hati dan memahami.
Selalu tolong saya buat kerja-kerja rumah
seperti basuh baju, jemur baju, cucikan pinggan..
Tapi, kalau masak memasak ini tetap lah saya jadi ketuanya..
Sebab kalau harapkan suami saya, hahahah..
dia tahu goreng ikan dan tumis sayur aje.. heheheeh..
I love you, Abang.. (Tetiba)

~ Saya sedar ada lebih ramai lagi mempunyai tanggungjawab yang sejuta kali lebih besar dan berat berbanding saya...
Pendek kata, selagi belum tutup mata, kerja.. kerja.. kerja...

No comments: