Pembaca Blog Ini...

Friday, May 1, 2009

Tragedi!


Pagi semalam saya pergi kerja dihantar oleh suami saya.
Yelah, tayar keretanya kan telah botak..
hehehe
Jadi, dia pergi kerja naik kereta saya sementara dia nak tunggu tayarnya sampai kaaann..

Kami keluar rumah awal sedikit dari biasa
sebab saya ada kelas pagi
dan suami saya juga ada meeting dengan JKR awal.

Bila dia undur saja kereta,
saya terdengar bunyi macam anak kucing kena pijak ekor tu.
Bayangkan sendiri ye bagaimana bunyinya..

Saya cakap pada suami saya,
"Bang, ada dengar bunyi kucing tak?"
"Ada..."
"Entah, entah...."

Belum sempat saya habiskan ayat itu..
Kami nampak ada seekor anak kucing sedang terdampar kaku di jalan...
Oh, tidak.. Suami saya sudah jadi pembunuh tanpa sedar!!

Tak sengaja, Viva saya menjadi alat untuk membunuh...
Telah terlenyek anak kucing berbulu putih yang malang itu menjadi mangsa..
Haa.. itulah, lain kali jangan lah duduk kat bawah tuuu..
Kan dah jadi korban..

Kucing itu sememangnya bukan kucing belaan kami.
Anak kucing itu entah siapa punya.
Selalunya, kalau dengar bunyi enjin kereta mesti kucing akan berlari bertempiaran kan??

Petang nya, bila kami pulang dari kerja,
ada seekor kucing dewasa juga berwarna putih bulunya,
sedang duduk seolah-olah menunggu sesuatu..
Mungkinkah, itu ibu kucing malang mencari anak nya yang telah terkorban pagi tadi??

Oh, maafkan kami.. Sesungguhnya kami benar-benar tidak sengaja!!

4 comments:

cik imah said...

hohohohh~
ayahh tau nnti, kne denda..
huehue~ XD

norainiammran said...

imah.. itulah pasal. aku rasa macam nyesal je buat entri pasal ni.. ahahhah

zh-ena said...

alahai ciannya..

norainiammran said...

ena.. itulah pasal.. Kesian kan..