Pembaca Blog Ini...

Monday, May 4, 2009

Hari ini nak makan budu..



Menu petang ini.. So, simple..

Nasi putih yang masih panas
Ikan goreng tawar
Tumis budu
Telur Asin
Kobis celur..

Huhuhu... pasti suami saya menambah-nambah nasi petang ni..

Ok, saya pergi masak dulu sementara menunggu suami saya pulang..

10 comments:

cik imah said...

kalau ikan rebus tawar?
hagagaga~ XD

Abe smart said...

sedap isteri abg masak TQ

zh-ena said...

budu blh mencantikkan kulit..tak silap baca dlm paper rasanyan

hah tu cik abg dah bgtau sedap tu heheheh

honeylanz said...

budu mmg sedap..x sedar 2-3 kali tambah nasik.

nurulzia said...

aish..sedapnye...terliur pulak..

widydib said...

budu lah paling syiok...
aduh...lapo plk rase...

norainiammran said...

imah.. ek eleh..

abe smart.. kah kah kah.. smart katanya!! sama-sama.. petang ni abang masak pulak!! kejamnya bini..

ena.. ada yang kata budu ni bleh buat awek muda. ain taklah suka sangat budu ni.. tapi, kalau makan sekali sekala, menambah nasi jugak laaa.. heheh

honeylanz.. memang! budu pembangkit selera.. tapi, sekali makan..huhu.. sampai esok pagi tangan berbau budu lagi.. hihi

nurulzia.. haa..sudah.. ada mak yong dah terliur..

widydib.. haa.. memang sedap kalau makan dengan nasi panas-panas tau.. pembangkit selera.

CkDs AhRa said...

saya suka budu..nyum2...tapi budu tumis...mcm pelik jerk...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita kalau buat sambal belacan ltk buduk skit .. nyummmmmmmmmyyyy

norainiammran said...

Ckds Ahra.. budu memang sedap makan dengan nasi panas. budu tumis tu, tumis bawang merah dan cili api kemudian masukkan budu secukupnya pastu perahkan air limau nipis sikit. Nanti budu itu akan kurang sikit bau nya dan lebih sedap.

Diana.. ooo.. tapi saya tak makan sambal belacan sebab saya takut pedas.. hehehe