Pembaca Blog Ini...

Sunday, June 28, 2009

Jalan-jalan Cari Makan!

Kelmarin (hari Jumaat),
suami saya ajak gi jalan-jalan sebab dia tahu saya bosan tahap gaban.

Suami saya kata dia nak pergi rumah abah dulu
sebab nya nak tolong abah bancuh simen.
Entah nak buat apa tah..
Saya tidak lah faham sangat!!

Saya mengantuk laaaaaa
sebab pagi-pagi buta lagi dah dia ajak saya gi rumah abah..

"Owang ngantuk laaa, bang...
Abang gi dulu laaaaa naik kereta abang. Nanti owang g kemudianlah"
~sikit punya malas saya nak bangun hari-hari cuti ni.
Tak kuasek kan..


"Ok, abang gi dulu.
Nanti sayang bawa baju sekali laaaa,
kita pergi jalan-jalan terus lepas abang habis bancuh simen!"

"Ok..."

Saya fikir saya nak bangun tengahari je kan..
Tapi, dah kena kejut awal tu, tak leh nak tidur semula.
Saya bangun tengok tv.
Tiba-tiba ada berita Michael Jackson
sudah tidak ada lagi di dunia yang fana ini..
Saya seperti agak terperanjat laa tapi, ,nak buat macam mana..
Yang hidup akan mati jua akhirnya...

Lepas tu,
dalam pukul satu tengahari saya masuk mandi
dan siap-siap pergi rumah abah.
Lepas Asar baru siap cik Abang saya membancuh simen.
Kemudian gi jalan-jalan seperti yang dijanjikan!

Lepas membuat urusniaga dalam RM (shopping laa),
kami gi makan...
Rasa nak makan Western Food, jadi singgah laa di sini...


Cik Abang makan daging kambing!!!
Saya terasa nak makan ikan pula.
Namun, malangnya amatlah tidak sedap sebab masin sangat.
Saya kan tak suka makan masin-masin.
Telinga saya boleh rasa berdesing, dan lidah saya akan rasa bengkak!!
Nasib baiklah air epal nya sedap..
Kalau tidak, saya dah 'pangkah' dah kedai ni..
Kemudian, jalan-jalan lagi sampai kaki lenguh.
Kat TTC ada jualan barang-barang dari kilang..
Tapi, amatlah tidak menarik barang jualan di sana.
Rasa nak muntah je tengok.. tetibaTolong abaikan pipi saya yang seperti belon itu.
Anggaplah ia sebagai 'lumrah alam' ~ahahahaha

No comments: