Pembaca Blog Ini...

Wednesday, July 1, 2009

Masih muat

Siapa kata saya lepas kawin makin gemuk?

Siapa kata, haaaaaaaaaa???

Meh, saya nak tunjuk bukti yang saya tidaklah seperti yang disangka!!

Ini gambar masa hari akad nikah.
Sebelum majlis nikah ni,
saya pergi buka 'dat' belakang baju tu tau sebab ketat..
Hahahah..
Saya senang hati sebelum nikah.
Jadi saya makan banyak.

Orang lain jaga badan
sebab nak nampak vogue di hari bahagia.
Yang saya pula, sangat 'bahagia' di hari bahagia.. :)
Tapi, ada saya kesah? Tak langsung...

Adik ipar yang bertunang hari tu pinjam baju nikah saya
untuk pakai time majlis sarung cincin tu.
Lepas tu, dia pulang semula lah baju itu kan..
Saya tetiba gedik nak try pakai.

Dalam hati memang yakin tau,
yang saya takkan muat pun nak masukkan badan saya
dalam pakaian yang penuh memori ini.
Terutama sekali bila sampai tang beberapa bahagian yang tertentu.

Tapi, dek kerana kegedikan melampau tidak dapat dibendung lagi,
selamba je saya tersengih-sengih try pakai,
terus gedik-gedik tunjuk kat suami saya.
Dia pun sengih-sengih melayan bini dia
yang agak-agak nak 'ting tong' ni..
ahahahahha...
Dia layankan saja dengan bantu saya
mengambil beberapa keping gambar.



Ini pula gambar yang diambil
selepas lebih setahun majlis akad nikah berlangsung!

Masih muat!
Cuma tudungnya itu nampak lusuh sikit,
sebab memang dah lama...

Siap menggedik dengan selendang sekali..
Sila gelakkan saya..
Saya tak marah....

Saya sedikit gembira sebab masih boleh pakai lagi.
Malahan saya ada rasa sikit longgar di bahagian tertentu
yang saya risaukan sebelum itu.

Adakah sebenarnya saya semakin kurus??
Hahaha.. sudah lah tu, Ain!! Tak yah perasan!!! :)



1 comment:

zh-ena said...

ena tgk ena plak sedih uwaaaa

baju nikah ena mmg dh tak blh msk pun..semua bhg dh kembang :(