Pembaca Blog Ini...

Friday, July 24, 2009

Tokong Siam Besar di Kelantan

Masa kami ke Pantai Sri Tujuh hari tu,
saya sempat ambil gambar patung besar ni.


Orang Kelantan panggil Tok Pekong.
Boleh juga panggil Wat Siam.
Alaaa... ini macam tokong orang Siam la.

Kat area Tumpat.
Kampung apa tah, tak ingat pula saya.

Tiba-tiba saya teringat filem Ong Bak.
Alaaa...
yang cerita pasal orang Thailand curi kepala berhala tuu...
dan mengikut kepercayaan penduduk kampung
selagi tak dapat semula kepala patung tu,
selagi tu laaa kampung mereka ditimpa musibah.


Heheheh..

Kenapa saya gelak ni?
Saya teringat penjahat yang curi kepala berhala tu.
Alaaa.. yang tak de suara tu.
Yang suara dia macam robot tu..
Lawak je..

Dah macam tu pun nak jahat lagi!!
Last sekali, si jahat tu mati ditimpa
salah satu kepala berhala yang dicurinya!

8 comments:

abang said...

oooo jahak nate bisu tuh,tok pade denga tuwe

~ain said...

abang.. apa abang cakap tu? tak paham laaa... cakap melayu plsss... hahahaha

honeylanz said...

hehehe.. has paham ;)

~ain said...

has.. hehehe.. lawak je kalau hubby ain cakap laju2 ain tak paham sgt. siap suh dia ulang..

Mrs LVoe said...

sha pun xfaham

ehh bukan kelantan org kata serambi mekah? bole lak letak patung besar siam kat ctu.

cite ong bak nie best tp xtahan tgok gigi depa

~ain said...

sha.. kat area situ ramai komuniti siam yang beragama buddha. Jadinya sebagai melaksanakan prinsip kebebasan beragama, sebab itu laaa ada patung bagak tu kot..

cite ong bak tu lawak kan? hahaha

is@r said...

Hi,

Salam perkenalan.

Hahaha... your entry about ONG BAK reminds me to someone. Dah ler xde sore...ada hati nak jadi jahat plak tu.

Cheers,
Is

~ain said...

is@ar.. itu laaa kan.. dah laa gitu tak sedar diri pula.. harap2 kita dijauhkan dari sikap yang macam tu..

BTW, salam kenal juga. Meh laaa datang lagi! :-)