Pembaca Blog Ini...

Saturday, August 22, 2009

Berjaya!!

Oleh kerana saya adalah seorang yang agak malas,
saya ala-ala malas laaaa nak bangun sahur pagi tadi.
Masa saya tak kawin lagi, saya bangun makan je.
Itu pun kalau saya bangun la.. Kalau idak, idak le...
Tak tolong pun mak masak.

Masa kat rumah pak mertua tahun lepas,
hari pertama kedua je saya bangun.
Lepas tu, ahahahhaha tak de nye saya bangun sahur.
Selamba je dok kroih.. kroih dalam bilik.
Apa daaaaa? Menantu ke hantu ni?
Itu sebab laaa saya fikir adalah lebih baik
kami suami isteri tinggal di rumah sendiri.
Ye laa.. orang tua kan?
Mana dia gemar kan pe'el menantu zaman sekarang ni.
Pulak tu, jenis menantu selamba macam saya ni.
Lama-lama duduk rumah dia,
mahu berbulu bijik mata dia menengok nye
kan kan kan..
Untuk menjaga kesihatan mata pak mertua saya,
lebih baik kami pindah saja.
Ok..
ini adalah tahun pertama berpuasa direct di rumah sendiri.
Oleh sebab itu la, dek mengenangkan suami saya, saya gagahkan jua.
Saya dah bermalas-malasan dah ni,
tapi saya dengar suami saya bangun dan minum air kosong je..

Alaaaa.. kesian kan?
Saya dah pesan kat dia sebelum tidur,
kalau nak makan kejut laaa saya.
Saya masak.
Tapi, saya tahu.. suami saya memang takkan kejut sebab
dia kesiankan saya yang penat
dia pun malas nak kejut si isteri yang malas...
hahahahhaa..

Saya bangun laaa..
Tak sampai hati ooooo nak biar suami minum air kosong je.
Kurma pun tak de sebab tak ingat nak beli.
Dengan mata yang mengantuk, masak air.
Ambil mug, susu, tunggu air masak..
suami saya bancuh milo.. hahaha
Suami saya ambik daging burger 2 keping,
saya yang bubuh atas non-sticky pan.
Beberapa minit je.
Tak sampai pun sepuluh minit.
Sudah masak..
Cari timun, tak ada.. Haaa.. lupa beli laaa tu..
Ambik sos dalam peti menuju ke meja makan.
Tetiba je datang mood nak makan.


Lepas makan gosok gigi (weii.. kena bagitau ke yang ni?)
Suami saya ajak sembahyang subuh sesama.


Berjaya juga bangun sahur!!
Yes.. Yes.. Yes..!!!

Saya berjanji pada diri saya sendiri!
Saya akan cuba bangun sahur tiap-tiap hari untuk Ramadhan kali ini.
Ye la, mana laaaa tahu kan?
Kalau-kalau Ramadhan tahun depan saya tak sempat lagi berbakti kepada suami.

~nak tengok gambar?
hahah tak de maknanya sempat nak ambik gambar.
Sempat bangun makan sahur pun dah kira bagus laaaa... hahahaha

5 comments:

honeylanz said...

hehhee... kami mmg bgn sahur. hb mesti ada nasik. tp has ambik shake herbalife aja!

zh-ena said...

nsb bangun kan..ader rasa kasih lg kat suami..klu tak mau lekat kat atas tilam lg hehehehe

~ain said...

has.. hubby ain jenis tak kesah. ada nasi di makan nasi, kalau tak da nasi dia makan je apa yang ada. tapi, ain tak leh laaa makan nasi pepagi. tak lalu..

shake herbalife? ain pernah cuba juga. tapi masuk yang kedua, jadi muak sangat. tak sesuai kot. tapi, mmg berkesan untuk diet sihat.

ena..ye laaa.. kalau tak sebab suami, memang ala-ala ada gam gajah duk lekat kat tilam.. heheh. semoga Allah merahmati isteri2 solehah sebab mmg bukan senang nak jadi isteri solehah.. apa-apapun kita cuba yang terbaik kan?

Zura said...

lawaklah kartun tue ain....

~ain said...

lawak kan, zura.. ain pun tergelak2 tengok cara orang tu nak kejut bersahur... Ahahahhahah