Pembaca Blog Ini...

Thursday, August 13, 2009

Gubahan hantaran

Saya suka buat gubahan hantaran tau..

Masa bertunang dulu, saya buat sendiri je gubahan tuu...
Tema hijau.. Saya kan suka hijau..
Mak saya tolong tunjuk ajar..

Kurus je saya masa bertunang ni, kan?
E' eh..tetiba terkeluar dari tajuk perbincangan pula..

Masa nikah pun, saya buat sendiri..
Temanya oren! Suka sangat... naik seri tau!
Ini antara gubahan masa majlis nikah dulu.

Lepas tu, masa abang keyol @ sepupu saya bertunang pun,
saya laaa tukang gubahnya.
Kiranya, abang keyol ni adalah
client saya yang pertama laaa..
Budget dia banyak jugak masa tu.
Kalau tak silap dalam RM800++.
Dia serahkan semuanya pada saya.
Dari urusan cari barang macam handbag,
jam tangan, coklat bla bla bla,
sampailah ke hiasan-hiasannya..

Saya buat berdasarkan budget dia laaaa time tu.
Boleh laaaa dari tak de kan?

Masa abang keyol kawin pun, saya in charge bahagian hantaran ni..
Tema hitam ..
Nampak macam suram je..
Saya buat simple saja.
Masa ni budget abang keyol memang agak ciput laaa..
Maklumlah, nak kawin kan banyak modal keluar.
So, mana yang lebih penting masa tu haruslah diutamakan dulu.
Bukan kedekut, tapi kalau berhabis semua,
alamatnya 'kering garing' laaaa lepas kawin, kan?

Masa adik ipar saya bertunang pun, saya buat juga hantaran.
Temanya coklat!
Adik ipar saya ni suka warna yang gelap-gelap laa..
Payah sikit nak bagi naik seri kalau warna gelap ni, kan..
Kena pandai gabung warna.

Raya nanti kalau tak ada apa-apa aral adik ipar saya pula nak kahwin.
Yea.. yea.. saya nak buat hantaran lagi..
Saya nak.. saya nak..
Tema nya marron pulak dah..
Tak boleh jadi ni, kena gabung
warna cream gold2 sikit laaaa kan baru naik serinya...!


Saya bukan dapat apa-apa upah pun tau.
Apa yag saya dapat adalah kepuasan.
Saya buat sebab saya suka buat.
Saya buat sebab saya minat.
Itu saja.

Buat masa ni, saya belum ada
apa-apa perancangan untuk buka bisnes ke apa ke..
Mungkin masa-masa akan datang laaaa..

Doakan saya, tu!! =)

p/s..
Mata mengantuk, malas nak buat watermark kat gambar.


6 comments:

KAMI said...
This comment has been removed by the author.
Zura said...

kreatif jugak ain nie erk..

~ain said...

alah abg keyol punya hantaran nikah belasah abg punya hantaran,siket pun tak ulur...

tu kan tema bendera tganu hitam putih

zh-ena said...

ooooo minat kita sama la ain..suka gak buat gubahan hantaran nie

~ain said...

zura.. bukan kreatif.. tp minat..

~ain said...

abang.. haaaaaa... tak tukar ID ye.. KOmen pakai nama orang.. eee.....

ena.. bila dah buat tuuu rasa puas hati kan? ain kalau org puji lawooo.. tak byr pun tak pe.. hehhehe