Pembaca Blog Ini...

Wednesday, August 5, 2009

Jalan-jalan.. makan-makan... tentang emak...

Seperti biasa, kalau balik rumah mak..
Kami akan melupakan diet.
Kami akan makan apa saja yang mak masak.
Mak masak sedap giloo..

Ye la, dah mak saya.
Saya membesar dengan masakan mak selama ini.
Tentulah saya akan kata masakan mak adalah paling sedap di dunia.
Sama lah macam u ols semua kan.
Mesti korang pun akan rasa masakan mak u ols
yang sedap di dunia yang fana ini kan?

So, dah alang-alang makan tu kan..
kami makan je laaa apa-apapun..

Lepas balik dari UTM, kami singgah Jusco Balakong.
Suami saya nak makan mee sizzling tu.
Dua jenis makanan yang dia takkan miss
kalau balik Serdang ni ialah mee sizzling ini dan kepak ayam..

Kalau saya pula...
mesti singgah kedai roti beli roti di Baker Cottage.
Macam-macam jenis roti saya beli.
Maklumlah di Kuala Terengganu tak ada oulet Baker Cottage ni.

Saya mesi cari blueberry cheese tart ni..
Huii... kalau saya makan, siap tutup tutup mata tau..
Feel the taste bak kata orang putih
sambil top up kalori.
hahahaha
Tapi, makan satu je sebab muak laa makan bebanyak!
Masa kenduri kahwin kami pun,
ada jugak blueberry cheese tart ni untuk diberi kepada tetamu.
Kiranya saya ni obses dengan blueberry cheese tart.

Petang nanti, mak saya nak ajak saya pergi beli kain langsir pula..
Al- maklum lah.. dah nak raya ni kan..
Ramai yang dah mula menempah langsir kat mak saya.

Mak saya pandai jahit langsir tau!
heheheh

3 comments:

zh-ena said...

sama la fav kita..tak kesah la aper2 kek pun mesti nak bluberry punya la..

ena nak tempah langsir blh ker :D

~ain said...

ena.. blueberry sedap kan kan kan?hehhe

~ain said...

ena nak tempah langsir? bleh bleh.. tapi mak ain kata pattern straight saja yang mak tahu jahit.. hahaha ena sanggup ke? heheheh