Pembaca Blog Ini...

Monday, August 24, 2009

Kulit muka kering..

Saya rasa saya silap pilih kosmetik laaa..
Saya kan pakai ST Flawless Set tu, kan..
Dah dekat sebulan ni saya mula pakai semula,
sebelum ni pernah gak pakai tapi tak lah jadi gini.
Ni yang frust ni, baru nak jadi flawless dah macam ni jadinya ni..

Kulit saya menjadi kering ya amat..
Kat dahi, mula-mula macam kasar-kasar, lepas tu menggelupas..
Nampak kulit-kulit tergelupas.. Putih-putih tang dahi..
Kulit memang nampak bersih laa sikit, cerah sikit laa dari biasa.
Bila mengelupas ni yang sangat ketara ni.
Nasib baik tak pedih..
Tapi hanya di bahagian dahi saja.
Ada 2 tompok putih macam nak bersalin kulit tuuu..

Tajam sangat ke gel pembersihnya tu sampai habis menggelupas ni?
Ke sebab saya tak pakai moisturizer cuma pakai sunblock je?
Tapi, kan dia kata tak yah pakai moisturizer sebab sunblock dah ada pelembap..?

Aduiii...

Tak ayu laaaaa nanti di hari raya!!
~kena tenyeh moisturizer bebanyak laaa pas ni.

Kak Ena...
Mana set Centella White ku? Bila nak hantar?...
haaa.. tengok.. saya dah frust, saya terus nak tukar jenama lain!
Habis laa....

6 comments:

honeylanz said...

hmm.. biasa nye clarifying lotion @ toner yg tajam.. ain kena pakai moisyurizer. siang n mlm gitu!!

~ain said...

has.. ain pun rasa gitu jugak laaa.. sebab bila pakai je rasa macam pedih2 sikit kan.. Ain tak pakai dah mendalah tu, mungkin tak serasi.. nak kena round farmasi laaa cari moisturizer..

zh-ena said...

rasanya baru nak tunjuk tindak balas kot..ialah bila kita pki set nie kdg2 kulit akan mengelupas la mcm2 kan

~ain said...

ena.. tu yang nyampah tu terkupas2 dah macam air liur baxi dah kat muka.. ahhahaha

Zura said...

erm...try produk lain...betul gak ckp ena...kdg2 dlm proses nk okey...

~ain said...

zura.. dah beli moisturizer garnier aqua-balance.. waaaaaaaaaahh.. sedap baunya macam epal!