Pembaca Blog Ini...

Tuesday, August 25, 2009

tak de budak kecik pun air tumpah!! Grrrrr....

Haaa... ini cerita basi!

Cerita di hari pertama berbuka puasa tahun 1430H...

Seperti yang diketahui, rumah saya tidak ada budak kecik sama sekali.
Yang ada hanya kami berdua.
Saya dan suami saya yang terchenta itu.
Yang selalu mengaku hensem... ahhahaha

Tak kesah laaaa kan..

Tapi, yang menjadi kesahnya ialah,
kenapa tak de budak kecik kat rumah ni, bila makan mesti ada yang tertumpah..
Tumpah air laaaa.. itu laaaa ini laaa...
Alas meja kena pi basuh seminggu sekali kalau rajin.. hihihi

Peristiwa pertumpahan air di rumah adalah sejarah untuk Ramadhan tahun 1430H ini.
Beberapa saat sebelum azan Maghrib berkumandang,
suami saya seperti biasa telah menumpahkan satu cawan penuh air bandung..
Oh... ho.. oh.. ho..
Habis separuh meja basah kena air bandung sejuk segar yang berwarna pink itu.

Alaaahai abang oi..
Kenapa masa nak makan ni juga laaa
dia nak menyusun bendalah yang ada atas meja tu?
menyusun kotak tisu laaaa.....
susun lada sula laaaa....
susun botol air mineral laaaaa...

Haaaa... kan air dah tumpah!

Saya tengok je laaaa gelagat suami saya yang
terkocoh-kocoh cari kain buruk....
Terkocoh-kocoh nak minum sebab dah azan dah...
nak lap meja....

~menaip entri sambil tersenyum-senyum teringatkan suami terchenta!
Sayaaaaaaaaaaaaaaaang kat dia saaaaaaaangat-saaaaaaaaangat
walaupun dia suka tumpahkan air! =)

7 comments:

honeylanz said...

rmh has jgn kata air tumpah.. nasik bertaburan bwh high chair ery.. x tau byk masuk perut ke byk tumpah nasik nye ;)
end up kami alas paper kt bwh tu...

Sidratul Muntaha said...

ni mesti masa kecil laki ain suke dok tumpahkan ai.kan?kan?kan?
ahahahahhaa

~ain said...

has.. haaaaa... itu ery.. budak kecik, memang laaaa kan.. kita faham laaaa.. ini cik abang ain ni dah besar panjang.. mula-mula macam pelik jugak. Lama-lama dah biasa, dah biasa dah..

ayu.. i think so laaa.. nanti ain tanya kat abah dia.. hahahhaha. dia selalu buat muka kesian dan serba salah dia kalau dah tertumpah kan apa-apa.. AHAHAHAHAHHA

zh-ena said...

klu org melaka ckp bdk londau sbb selalu nak tumpahkan air jea hehehehe

~ain said...

ena.. budak londau ye? hehehhehe. mak ain orang melaka jugak tapi tak pernah pun guna perkataan londau tu..

Zura said...

dah xde rezeki...a'ahlah na..mak aku pun org melaka gak...xpnah dgr pun bdk londau...

~ain said...

zura.. mungkin tak de sape yang suka tumpahkan air dalam keluarga kita, sebab tu nak kita tak sebut perkataan londau tuu.. hehhe