Pembaca Blog Ini...

Wednesday, August 19, 2009

Lagi-lagi berkebun

Meh, saya mulakan dengan tayangan gambar betik
yang masak ranum yang dipetik dari belakang rumah saya...

Hahaha.. Seronok tau..

Kangkung yang saya tanam tu pun,
dah nampak dah tumbuh sikit-sikit.
Gila punye excited.
Siap call mak bagitau..

Hahahhaha...
puas hati bila apa yang kita buat tu membuahkan hasilnya.
Itu laaaa orang tua-tua kata,
usaha tangga jaya....

Saya dah tambah tanaman.
Kacang panjang
Petola
dan
Sawi....

Lepas ni, jadi macam Cameron Higland laaa belakang rumah saya tu..
hahahhaa..
Kalau boleh tanam strawberi macam kebun Facebook kan bagus.... =)

Sejak dua minggu lepas,
setiap petang saya akan heret suami saya
meneman saya bercucuk tanam di belakang rumah.
Nak buat sendiri mana larat.
Tangan saya kan ala-ala macam ratu gitu.
Pegang cangkul sikit
dah melecet laaaa...
melepuh laaaa... adoi...
Saya gilir-gilir laa dengan suami saya.
Dia cangkul, saya kutip...
ahahahahha

9 comments:

Mrs LVoe said...

rajin yea ain.. tgn sha panas.. kalo bcucuk tanam mst mati.. sib baik farmville dlm fb tu x mati hehehe

Zura said...

pas nie leh jual kat pasar plak ain...hehehe...jd penjual sayur yg berjaya...

honeylanz said...

suka bcucuk tanam dlm fb

~ain said...

sha.. ain try2 je ni..
lagipun, tah apa laaa nk buat kat rumah bila waktu cuti.. nak jaga anak, belum ada lagi.. hihih

zura.. hahahha.. sampai nak jadi penjual sayur hahahha.. lawak laaa zura ni..

has.. ain baru je mula menanam kat FB.. Syiok jugak..

~Eila @ Along~ said...

wahhh bestnya ain...seronok tgk hasil tgn sendiri kan...
neway set LB akan dipos esok k...tunggu

Sidratul Muntaha said...

hmm
ain
ayu dh bese menanam dlm fb
tpi ntah naper tenet cam hampeh jer
bestneyr klu ade umah sendiri n dpt menanam
entah biler ade peluang tiuw!!

zh-ena said...

tgn ena pun panas..tanam jea terus mati..confirm

ise said...

tanam kat fb buat apa bukan leh dapat hasil pun

~ain said...

kak eila.. bila jamah hasil tgn sendiri rasa puas giloo..wah.. tak sabar nya..

ayu.. tanam je kat rumah sewa pun.. kalau nak pindah nanti, hangkut semua naik lori.. heheh

ena.. itu laaa.. kena rendam dengan ais laa tgn kita biar sejuk sikit..

abang.. ye laaa.. tanam kat fb sesaja je laaa.. bukan nak makan pun!