Pembaca Blog Ini...

Friday, August 28, 2009

Selamat Berbuka Puasa


Ini bukan menu berbuka saya pada hari keenam puasa.
Ini adalah menu hari keempat.
Sungguh ketinggalan.
alaaaaa... saya malas laaa nak ambil gambar tetiap kali nak buka puasa.
Heheh
  1. Pari bakar.
  2. Gulai kawah.
  3. Kuih cara manis dan cara berlauk.
  4. Kerabu perut.
  5. Air tembikai dan tembikai potong.
  6. Nasi putih.
~menu ke 5 dan ke 6 itu yang dihasilkan di rumah.
Yang lain-lain nya kami hasilkan setelah meronda PARAM =)

Sorry, terpaksa laaaa sebab malas nak masak..
Lagipun, makan dua orang je.
Sama je belanja nya kalau masak sendiri.
Dengan syarat jangan terlalu ikutkan nafsu orang lapar.
Ronda tengok makanan sambil beristighfar kepada Allah yang Esa.

Tak pe laaa, hari cuti saya masak laaaa... (kalau rajin)

3 comments:

zh-ena said...

sama la kita klu ena tak blk umah mak ena pun confirm ena pergi jea param..pilih jea nak mkn aper..msk pun mkn berdua jea

honeylanz said...

hari cuti has suka if dpt berbuka pose kt luar. buffet ke.... sbb 5 hr bbuka di rumah..sesekali ambik udara luar lak ;)

~ain said...

ena.. ye lah makan berdua bukan banyak sangat. lain lah kalau pi PARAM tu merepek semua jenis makanan nak dibeli.. kopak loooor..

has.. hubby kata ari cuti masak laaa sebab tak buat apa kat rumah... ari kerja penat laaa lapar laaa tak larat laaaa gigil laaaa.. hahahah itu alasan ain tu kalau nak suh beli lauk kat PARAM..