Pembaca Blog Ini...

Friday, August 28, 2009

Jumpa Toam

Kenal tak mamat baju belang tu?
Haaa.. itu bakal adik ipar tak jadi!
Jadi ke tak jadi ke tak tahu laa saya..

Tadi, masa nak berbuka puasa di CRS,
terserempak dia ni.

Baik budak ni.
Berbudi bahasa.

Walaupun dia ni bakal adik ipar tak jadi,
tapi dia tetap tegur kami bila berjumpa.

Bagus budi bahasa budak ni.
Macam mana laaaa aku tak sayang
(ek eh.. tetiba pula..
kang tak pasal-pasal je ada orang kena lempang
di bulan Ramadhan Al-Mubarak ni)


Saya ni kan rabun, tak nampak sangat dia kan.
Dia yang tegur kami dulu.
Teragak-agak jugak saya nak recall siapa dia.
Dah lain benar mamat ni.

Setahun lebih tak jumpa, banyak dah berubah mamat ni.
Kali terakhir jumpa, masa kenduri kahwin saya..

Buat adikku, jangan lah dikesali apa yang terjadi,
kerana sesal dulu pendapatan (pendapatan berapa RM tah?),
sesal kemudian tiada gunanya....

Teruskan hidup kalian
menjalani liku-liku yang penuh ranjau dan duri.

Ewah... ewah....

2 comments:

zh-ena said...

melepas la sudah.....

encem gak

~ain said...

ena.. rugi je. kalau tidak boleh jadi adik ipar. tapi tak tahu laa masa2 depan kan...