Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 22, 2009

Demam

Huyoooo.. dah lama tak demam.
Sila abaikan kalau perkataan "huyoo' tu tak sesuai...

Jumaat baru ni demam agak teruk.
Pagi-pagi buta (tak de laaa buta sangat), dah bangun kemas dapur.
Sambil cuci baju.
Susun-susun pinggan, cuci dapur aishhhh..
Itu lah bila angin kus kus rajin nak mengemas datang.

Sampai tengahari, kejut cik abang pi solat Jumaat.
Lepas tu, rasa macam kuning je alam maya ni.
Macam nak pitam. "Tak mandi kot" (cakap dalam hati)
Lepas tu pi lah mandi cepat-cepat.
Mak aiiii... rasa kuning di alam maya tu tak hilang lagi.


Cik abang balik dia beli panadol.
Pas makan panadol, terus je tidur.


Dapur belum habis kemas lagi. Cik abang sambung!
Hmm.. lepas bangun tidur masih demam lagi.
Badan tak panas mana pun, cuma kepala pening, nampak kuning2
(dari tadi duk ulang perkataan kuning.. kuning...)
Saya kalau nak pitam, akan rasa telinga berdengung
dan mata berpinar2 nampak semuanya kuning..
tilam kuning..
lantai kuning..
pintu kuning..
ishh..
semua laaa kuning


Tekak rasa nak muntah..
Tapi berkali-kali pi sink tp tak melepas2 gak...
Bengang betul..
Namun, akhirnya berjaya juga.
(hahahah.. muntah pun kena berjaya ke? Hentam je laaaa)

Lepas tu, telan panadol lagi...
Terus tidur semula.
Asyik tidur je...
Itu je cara kalau nak lega pening kepala, pitam kan?

Sampai ke malam sakit kepala tak hilang..

Tapi, lepas-lepas isyak gitu...
Ok laaaa sikit.
Cik abang terus ajak buat donut.

"Hmm.... abang buat.
Sayang cakap je nak buat macam mana!"

"Ok..."

Akan diceritakan di entri akan datang..

5 comments:

Zura said...

semoga cepat baik...

~ain said...

dah baik dah.. sehari je demam... demam ngada kot!

Sidratul Muntaha said...

ahah
donut org demam..
mihahahha

zh-ena said...

patut la lama tak update rupanya demam

semoga cepat sembuh..tapi rasanya dh sembuh kan :D

~ain said...

ayu.. ye laa.. demam2 buat donut..

ena.. dah baik dah demam!=)