Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 8, 2009

Dok rok cetong (hahahah.. main hentam je)

Tadi, saya kena jaga exam.
Dari pukul 8.00 hingga 11.00 malam.

Masuk je kereta, saya tanya..

"Siapa menang?"

"Negeri Sembilan..."


Sedih je bunyi suara dia.
Dah boleh agak dah.
Kalau Kelantan menang,
haruslah tak payah tanya mesti dia dah kecoh bagitau..
hihih

"Ooo.. dok ghok laaa nak gomo kelate gomo"
(Sampai sekarang saya tak paham apa makna 'Gomo kelate gomo')

Tak pe laaaa, abang.
Adat pertandingan. Ada yang kalah ada yang menang!

Saya tak kesah mana pun.
Mana-mana menang pun sama je.
Kita kan 1 Malaysia.. (Tak mau kalah, nak jugak sebut 1 Malaysia)

9 comments:

honeylanz said...

ain, meaning nye "belasah kelantan belasah" agaknye la...

zaza said...

he he.. bukan suruh belasah.. tapi, tu adalah "kata-kata semangat"

~ain said...

has.. ye ke?

kak zaza.. gomo tu apa maknanya?

abang said...

gomo tu mksudnya,hentam lah bukan bergomol ha ha

~ain said...

abang.. oooo gitu ye? apa bergomol bergomol?? apa?

zh-ena said...

hahahhahahaha tergelak ena baca ayat uncle encem bg komen

~ain said...

ena.. dia memang macam tu!! kadang-kadang malas nak melayan!

Zura said...

hahhaa...lawak la komen kat atas tue..gomo je hubby ain tue...

~ain said...

zura.. dia tu gatal!! (hahahha.. gatal-gatal tuuu laaa laki aku)