Pembaca Blog Ini...

Saturday, November 7, 2009

Nikmat Musim Tengkujuh

Akhirnya, hari ni dapat juga kamu beli ikan air tawar.


Ikan terubuk sungai yang digoreng garing
Ikan sepat pekasam
Celur pucuk ubi
Budu
Nasi panas-panas



Kalau mak mertua lalu, confirm tak perasan!

(wahh terpaksa saya makan nasi)

Sikit je..
Lebih sedikit dari biasa tau!

10 comments:

zaza said...

ain.. kat kelantan byk ikan masin.. kalau ngidam lsgi.. bagitau la akak ..

honeylanz said...

mmg rezeki. kecik2 dulu ayah suka tahan pukat. ikan tu byk sgt sampai leh jual ;)

.imah. said...

ikan air tawar eh.
ingtkn ikan tawar. HAHA!

along td pegi MPH Alamanda,
ada jumpa buku tu.
hahaha, xD

~ain said...

kak zaza.. ye ke? seronok kan? tempat akak tak naik air ke?

has.. itu laa.. masa ain pi beli ikan tu, ada pakcik tu bawa ikan masih hidup lagi..

imah.. ye ke? ambik gambar tak?

.imah. said...

sekali lupe bwk kamera daa.
haha. xDD

zh-ena said...

ena tak mkn ikan darat..

~ain said...

imah.. ko asyik lupa je, byk nau makan semut!!

ena.. ye ke? aih.. rugi laaa.. tapi tak pe.. makan je ikan laut pun, kaya dengan protein!

Zura said...

sedap nye ain ikan tue....

~ain said...

zura! kalau nak makan, meh datang tganu!

nord@esntek73 said...

fuh...sodap giler beb!!!!!! lama saya x mkn cm nihhhh