Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 8, 2009

Elergik Habuk

Saya ni kalau menyapu rumah, mengemas rumah..
Haruslah selsema dua tiga hari lepas tu.

Sebab saya sangat laaa elergik habuk.
Kalau nak tahu tempat tu kaya dengan habuk atau tidak, suruhlah saya masuk.
Beberapa saat saja saya akan terbersin-bersin.
Kalau saya terbersin tu maknanya, tempat tersebut adalah berhabuk.

Sekarang pun sedang terbersin-bersin, tenyeh-tenyeh hidung sebab baru lepas kemas bilik.
Adui... habuk.. habuk.. Kenapa laaaa kau cepat sangat hinggap ni?

Mungkin sebab tempat ni dekat dengan jalanraya kot...

5 comments:

abang said...

wah hidung macam ni bleh buat mesin sensor habuk ni.

~ain said...

abang.. ye betul.. tapi ada ke mesin sensor habuk?

zh-ena said...

sebijik mcm kawan ena..langsung tak blh kena habuk mesti terbersin pas tu

Zura said...

sama lah kite ain...zura pun cm tue gak...xyah nk habuk byk2...sikit pun jdlah...nti selesema nye rase badan nk demam...

~ain said...

ena.. memang tak tahan.. kalau ngemas rumah pagi, sampai ke malam duk bersin.. silap2 jadi selsema demam semua..

zura.. hahah.. sama laa kita! tak reti pakai chopstik pun sama.. hahah betul laaa kita sepadan!