Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 15, 2009

Mimpi


Malam tadi, saya mimpi sesuatu yang sangat aneh.
Tak pernah langsung saya bermimpi sebegini.

Saya bermimpi saya masak ayam kukus.
Sampai hari ini saya ingat resepi ayam kukus saya itu.

Ayam
Sos tiram
Serai
Bawang putih
Bawang merah
Halia (lebih sikit)

Cara masak pun saya ingat!
Lumurkan semua bahan pada ayam.
Kemudian perap 3-4 jam.
Kukus lama sedikit supaya lerai ayam dari tulangnya..

Saya sebenarnya tidak pernah buat ayam kukus.
Tak pernah tahu resepi ayam kukus.
Langsung tak pernah makan ayam kukus.

Maka, saya try google resepi ayam kukus.

Haaaa....
Lebih kurang sama!!
Macam dalam mimpi saya.


Teringat cerita orang tua-tua yang dapat ilmu dari mimpi.
Saya pernah dengar (tak tau betul ke idak),
makcik tukang urut dapat ilmu mengurut dari mimpi.

Adakah saya ini dapat ilmu memasak dari mimpi juga??

Hahahha.. sungguh poyo!

5 comments:

honeylanz said...

huh..lps nih chef Ain lak la ;)

Zura said...

ape lg..trylah masak ayam kukus tue...

~ain said...

has.. hahah chef Ain katanya!

zura.. petang ni baru nak try. itu pun kalau rajin.. hahaha.. dapat ilmu memasak dlm mimpi pun tak guna kalau malas nak praktik.. kekekekek

zh-ena said...

blh la buat ain..mesti sedap sbb dpt resipi dr mimpi :D

~ain said...

ntah bilaa laaa nak cuba ena.. tadi pagi dah terbeli ikan kat pakcik van jual ikan tu.. alamatnya minggu depan laaa pulak kot..