Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 15, 2009

SMS yang mengimbau memori lalu.

~autopublish


Semalam, kawan sekolah cik abang
sms bertanya khabar.
Kebanyakan kawan sekolah cik abang saya
adalah kawan saya juga.
(Saya dan cik abang mula bercinta monyet di sekolah!)

Tetiba ada satu sms berbunyi lebih kurang begini:

"Kirim salam ke ain. Beritahu dia,
maaf sebab selalu mengusik bergurau dengan dia
masa demo belum nikah dulu,"

Cik abang suh saya yang reply,
"Takpe, dia kata dia halalkan,"

Saya cerita lah pada cik abang.
Masa dia tak nak 'kawan' dengan saya dulu,
ada 3 orang kawan dia 'usha' saya.
Ada ajak saya keluar lah,
ajak kahwin laaa,
nak masuk meminang laa..
(Giloo ke apa? orang nak belajar lagi,
dia ajak kawin? #@!*&^&%^$&& sungguh)


Ada yang dan dan tu meluah isi hati,
"Sebenarnya, saya ni lama dah berkenan kat awak.
Cuma ise yang masuk line dulu,"
~wek..wek.. rasa nak muntah aku dengar!! (sambil jolok2 tekak)
Ish.. ish.. ish.. tak patut betul!


Tapi, saya ni memang bukan jenis melayan semua orang.
Sejak dulu, saya ni memang jenis jual mahal.
(haha.. tak percaya? Tanya cik abang saya..)

Malas ahkak nak layan semua tu.
Bagi saya, kawan setakat kawan je laa...

Saya cakap kat cik abang,
"Tah apa-apa tah dia ni. Benda gitu pun nak ungkit.
Tak yah sms kat laki gue perkara lama tu,"

Cik abang jawab,
"Ntah nye.. Alah, kerja dia gitu.
Bila masa berkembang otaknya!"
Ahahha.. ada unsur 'hendak marah' di situ.

Nasib baik lah, cik abang faham.
Kalau tidak, mahunya bergaduh laki bini, kan!

Apa-apapun, semua itu hanya kenangan.
Abang, tahu kan?
I love you soooooooooooooo much, kan .. kan .. kan?
Abang yang paling handsome dan
baik untuk owang kan kan kan?
(Tapi, abang jangan nak perasan handsome
kat orang lain pulak ye.
Tak seswai, hokeh!)

HAHAHAHAHAHAHAHA

6 comments:

Sidratul Muntaha said...

ceh ain
dlm puji2 tu sempat lagi kutuk laki sendiri!!
aahahha..

Nurhayati said...

yang penting percaya antara satu sama lain kan..

Zura said...

kire sporting hubby ain..nasib baik dia fhm..

~ain said...

ayu.. itu bukan kutuk laaaa.. itu hanyalah peringatan sahaja..

yati.. ye, betul! yang dah lepas tu biarkan je kan kan kan..

zura.. ye, dia sporting laa jugak. alhamdulillah laaa..

zh-ena said...

saling percaya antara suami isteri mmg ptg..

~ain said...

ye ena.. itu yang paling pentong.. jujur dan saling percaya..