Pembaca Blog Ini...

Tuesday, November 10, 2009

Nyiru


Nanti sayang nak kain sutera tak?
Nak berapa? Dua cukup?
(Satu je laaaaa..
Sutera ni payah nak gosok, tapi senang nak kedut)


Sayang nak gelang ke rantai?
(Gelang laaa.. Rantai tak pakai mana pun)

Sayang nak gelang yang macam mana?
(Nak yang kecik je. tak nak besar-besar..
Besar-besar macam makcik-makcik laaa)

Nanti cincin tunang yang tak muat lagi tu,
pi laaa hantar besarkan...
(Nanti-nantilaaaa.. Cincin kawin ni lagi cantik!
Rimas juga pakai cincin banyak-banyak..)


Tapi, sebenarnya..
jauh di sudut hati.....
Kecil tapak tangan, nyiru hamba tadahkan!!!

Psst...
Nyiru tu apa? Besar ke kecil?
Untung ke kalau tadah pakai nyiru?

KAH KAH KAH KAH

(Jangan ada udang di sebalik batu sudah lah, kan!!)

5 comments:

Zura said...

byknye offer

~ain said...

zura.. dia selalu offer, kita je laaa gamak tak gamak nye pun.. kesian kan.. hihihi

abang said...

offer dah tutup

zh-ena said...

aik offer dh tutu plak..cian ain

~ain said...

abang.. eee.. siku itam laaa abang ni.. dah bagi minta balik!!!

ena.. hahaha.. takpe, nanti pandai2 laaa den membuatnya terbuka semula!! keh keh keh