Pembaca Blog Ini...

Tuesday, January 12, 2010

Kepah yang disangkakan Lala

Dua tiga hari lepas, cik abang bawa balik 'lala' katanya.
Saya pun ambillah plastik berisi lala yang dikatakan oleh beliau itu ke dalam peti ais tanpa melihat isi di dalamnya.

"Esoklah masak ye, bang?"

"Ikut suka sayang laaa.."

Malam tu, cik abang bertanya kepada saya.

"Yang.. lala yang abang beli tu pelik sikit."

"Kenapa pulak? Apa yang peliknya?"

"Lala tu kulitnya tebal. Pelik kan?"

Saya menggaru kepala... "Hm.. memang pelik tu. Lala kan kulit nipis kan?"

"Ye lah.. abang beli sekilo je. Tapi sikit sangat. Berat kulit je.."

"Oooo.. tak pelah.. Nanti esok owang tengok lah ye.."

Petang esoknya, saya curahkan isi plastik berisi 'lala' itu ke dalam sinki. (nak masak lah kan?)..

Baru saya tahu... "Laaaa... patutlah kulit tebal. Ini bukan lala la, bang! Ini kepah!"

"Oooo.. mana abang tahu!"

Lala yang disangkakan kepah itu,
telah selamat dimasak berlada.
Sedap ooooooo!! resepi emak

Habis licin..
Kuah pun langsai!
Itulah kisah kepah yang disangka lala!

10 comments:

honeylanz said...

has tgh mengidam lala jugak ni..dah beli tadi..tp esok la msk..mls pulak mlm ni ;)

zh-ena said...

ena suka mkn kepah lg dr mkn lala
kepah lg sedap kan


hubby ain tak gatal kaki ker pas dh mkn kepah tu

ckds ahra said...

bestnya...nak rasa gak...hehehhe

~ain said...

has.. lala pun sodap gak. ini kepah.. kalau tak de lala, kepah pun sedap. masak goreng berlada.. lepas tu kuah dia tu hirup.. uiiii.. sedappppppppppp!!

~ain said...

ena.. ain mana-mana pun suka! kalau ada pepehat pun suka.. remis pun suka..

dia memang gatal kaki lepas tu, tapi dia duk sapu econazine.. hahah..

~ain said...

ckds.. sedap? nak? meh laa datang rumah!

Zura said...

nmpak sodap..

~ain said...

zura.. haaa sedap2 pun kang gatai kaki!! heheh

ckds ahra said...

hehehe..jauh ngat nak dtg pun...makan mender nie gatal ek??emmm tak dpt lah nak rasa...skang ni dah alergic dgn seafood..kalu tak sluruh badan gatal2 jadinya...

~ain said...

a'ah gatal..