Pembaca Blog Ini...

Sunday, February 28, 2010

Menangis Kena Tinggal

Bukan saya yang menangis kena tinggal.
Tapi, budak ni.
Anak sedara suami saya, Haikal.
Dia ni suka sangat dengan adik suami saya yang ni, Faiq.
Kalau nampak Faiq je, ajak jalan-jalan naik motor.



Haikal ni tak berapa nak sangat dengan cik abang,
sebab jarang-jarang dengan cik abang.
Cik abang pun jenis malas nak layan dia naik motor.
Dengan saya? Lari laaaa tak nak dia.
Sebab saya suka menyakat dia.
Menyampah kot dia tengok saya.
Hahahahhahah...
Hampeh nye mak sedara..
Nampak tak muka kerek dia bila nampak saya?
Gile punya kerek.....
Lepuk nak? (ahahahha dengan bebudak pun mau gaduh)


Adik ipar saya ni nak balik KL semula
sebab dia sekarang praktikal dekat KL.
Saya dan cik abang cuti kerja hari ni sebab nak hantar
abah dan adik ipar ke stesen bas di bandar Kuala Terengganu.
Tambah pula, ada banyak urusan kami kat bandar hari ni.
Nanti lah cerita ye...

Bila bas jalan je, meraung si Haikal
sebab kena tinggal dengan ayah de (adik ipar saya).
Mendayu-dayu.. Sedih nau kena tinggal.
Merah merah muka hidung semua.


Sabar je lah, Haikal..
Nak buat macam mana kan?
Dah takdir......


Hahahhahampeh nye mak sedara gini!

4 comments:

Tihara said...

manja nya dia..ayah de ni ada sifat2 kebapaan kut..

~ain said...

kak tihara.. ayah de dia rajin melayan. tu yang dia suka tu.. kalau ngan mak dia pun, kena marah gak kalau nak berdukung je.. hehhehe

zh-ena said...

pagi td hantar umairah di rumah penjaga baru menangis tak ingat dunia..kesian jea hati nak tinggalkan

~ain said...

budak kecik kan ena.. memang gitu. ada yang jenis tak kesah pun hantar memana. ada yang tak leh berenggang langsung.. takpe, lama-lama umairah faham, ibu bukan g mana pun. ibu pi keje nak belikan umairah susu.. hehhe