Pembaca Blog Ini...

Tuesday, February 23, 2010

Serkup Dalam vs Anak Tudung

~Autopublish~

Saya punya serkup dalam entah hilang ke mana.
Saya pun tak tahu.
Sejak dua menjak ni asyik pakai ala-ala awning nye tudung,
jadi tak pakai serkup dalam ni.
Dah lama tak pakai, lama-lama tak ingat letak kat mana.
Entah-entah tertinggal kat rumah mak.

Kalau ada kat rumah mak,
"IMAH, KO AMBIK JE LAH
SERKUP DALAMyang ada getah kat belakang tu ALONG TU
SEBAB ALONG DAH BELI BARU!"

Banyak pulak tu.
Beli kat Mydin.
Sebenarnya ada lima.
Satu lagi tengah pakai.
(Gara-gara rimas semasa menyiapkan manuskrip)


Oh...
Selain dari serkup dalam,
ada juga orang panggil anak tudung


Ke korang panggil benda ni apa ek?

8 comments:

zh-ena said...

ena pggl ank tudung jea

honeylanz said...

panggil serkup jugak..

.imah. said...

ahahaha,
takpelaa. setakat serkup ade getah kt belakang tu takde nk amiknye.
imah ade serkup pau kacang laa.
hahaha, xDD

~ain said...

ena.. itu lah ada gak pangggil anak tudung.. kita orang perempuan ni semua pakaian kita ada anak-anak.. heheh

~ain said...

has.. sama lah kita.. hubby ain ingat serkup tu serkup yang tangkap2 serengga tu.. hahahah

~ain said...

imah.. eleh.. jual mahal lak dah... serkup pau kacang tu camner bentuknya?

.imah. said...

serkup pau kacang tu serkup yang ada titik kat belah atas tu.
hahaha. xDD

~ain said...

imah.. kalau gitu semua lah serkup pau kacang sebab semua serkup ada titik atas...