Pembaca Blog Ini...

Monday, March 8, 2010

"Kerana 'dakwat' setitik, rosak kuah semangkuk"


Ini adalah singgang sotong.
Tapi, salah satu sotong tu masih ada 'dakwat' nya. Ada orang tu... dia terlepas pandang masa bersih kan sotong...

Sebab itulah kuah nya jadi warna lain macam je..

"Kerana 'dakwat' setitik, rosak kuah semangkuk"

Tapi rasa tetap macam biasa...

Sotong kecik-kecik je sebab beli kat pasar. Kalau beli kat pantai, uiiiiiii besar-besar dan ada yang ada telur sekali....

8 comments:

CkDs AhRa said...

sotong pun leh buat singgang ek??ingt ikan jerk..hahahah

~ain said...

kat sini daging pun boleh masak singgang.. ayam je belum jumpa lagi.. heheh

syahira ariff said...

hahaha,boleh wat pepatahla pulak
kreatif betol
=]
geli nk mkn dkwat sotong
aperlaa warung tue

ain,kommentla new entri sy
(^____^)
heeee~

zh-ena said...

ena pernah tgk kan bdk kelantan masak sotong yg dakwat tu mmg tak buang sekali

pelik la

~ain said...

syahira.. pantun simple je tu.. hehhe

~ain said...

ena.. itu namanya sotong masak hitam kot.. hehhehe

honeylanz said...

suka singgang sotong. sedap...mcm nk balik keje jap lg nk pg beli sotong jugak!!!

~ain said...

has.. singgang sotong tu makanan orang pantai timur kan? patutlah has suka....