Pembaca Blog Ini...

Monday, March 29, 2010

Peter and Jane

Tadi, jalan-jalan cari pasal kat Alamanda kejap.
Masuk MPH.
Jumpa buku ini.


Masa saya sekolah rendah,
cikgu English saya ajar membaca
suku kata Bahasa Inggeris menggunakan buku ini.
Banyak siri tau.


Watak utama siri tersebut ialah
dua orang kanak-kanak bernama Peter dan Jane.


Saya masih ingat saya bertanya kepada cikgu,
"Cikgu, Peter tu apa?"


Hahahahah..
Comel kan soalan saya?
Tapi, sekurang-kurangnya saya bertanya kan?


Esok dah nak balik Terengganu...
Lama benar rasanya berada di Serdang.
Tapi, perasaan berbelah bahagi..
Saya nak duduk sini, tapi saya rindu kerja kat sana.
Saya rindu rumah saya!
Balik nanti, dah ada garaj kereta baru!
Yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

lama betul ain bercuti...xpe bkn selalu kan ;)