Pembaca Blog Ini...

Tuesday, June 1, 2010

Melihatnya tersenyum

Hari ini hari pertama cik abang bekerja di tempat baru. Disebabkan cik abang tak sempat nak singgah rumah abah, saya telah ditugaskan untuk pi hantar barang yang dikirim dari KL hari tu. Ok, menurut perintah!

Rasa macam kekok sikit bawa kereta sebab dah lama tak balik rumah abah sendiri. Jalan nak masuk tu, agak berbukit sikit. Kalau bawa VIVA, memang kena guna gear satu laaaa.. Kalau tidak, mengundur laaaa ko ke belakang. Pulak tu jalannya agak sempit. Tadi, bertembung dengan VIVA sape tah tengah2 nak naik bukit tu. Mak aiiii.. berpeluh gak laaaa nak adjust kasi muat. Nasib baik VIVA sama VIVA. Kalau kereta besar, hahahaha.. Maklumlah, saya kan pemandu amatur.

Sampai rumah abah, abah tengah duk tengok berita. [Penyakit keturunan (suka tengok berita) memang jatuh ke cik abang saya]. Borak sepatah dua. Dulu, selalu borak-borak dengan abah. Sebab masa baru-baru kahwin tu, saya duk rumah dia sebab cik abang kerja jauh kan. Memalam buta, abahlah dok teman saya jemur baju. Sebab nya siang hari mana ada masa nak basuh baju semua kan. Pastu, kat luar rumah abah gelap nak mati. Menakutkan... Dengan muka tak malunya, saya minta abah teman duk tengok saya dari depan pintu. HAHAHHAHA.

Abah kata, kereta abang ipar saya rosak. Tah apa rosaknya tidaklah saya faham. Abah kata abang ipar saya guna kereta abah dulu .. Dan setakat itu sahaja yang saya faham. hahahh.. Abah tanya balik tengok rumah mak ke? Yelaaa... Eh.. dah lah malas nak cerita apa yang abah borak dengan saya tadi.

Apa ek nak cakap.. Haaaaaaaa.. nak kasi tips ni..

Betul lah kata Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah. Beri duit kepada orang tua melalui isteri anda. Diulangi; kalau nak beri duit kepada mak ayah anda, minta isteri sampaikan. Walaupun duit itu adalah duit anda, minta isteri yang berikan kepada orang tua anda.

Rasional nya? Alaaa.. tetiba malas pulak nak ulas...
hehehe

Yang pastinya, memang apabila kita berkahwin dengan seseorang.. Kita dikatakan harus 'berkahwin' dengan keluarganya sekali. Ayah mertua memang ayah kita juga. Mungkin penerimaan itu tidaklah secara menyeluruh, tapi... kita kena belajar... belajar... dan terus belajar.....

3 comments:

honeylanz said...

kn belajar..kn belajar dan beradaptasi kan...

honeylanz said...

wahh..background baruu..comel..buah lemon

chugie said...

yep.. betul tu. kita belajar dan belajar.. sekarang pun sy masih belajar.. masa mula tu cam susah dan give up gak.. tp dkang ni rasa gembira dan suka.. sebab dah mula serasi..