Pembaca Blog Ini...

Tuesday, July 13, 2010

Cekodok bawang

Ini tah malam bila tah.
Entri dah lama terperam dalam draft.


Satu malam yang hening.
"Yang.. abang lapar!"


"Ha.. ye ke?"


"Ye laaaa... "


"Hmmmm.."


"Yang.. abang lapar ni?"


"Alaaa.. cuba abang alihkan perhatian sikit.
Jangan duk fokus sangat kat perut tu!"



5 minit berlalu...


"Yang, abang cakap abang lapar ni. Yang, Internet tu tak dapat pahala..
Buat makan kat suami baru dapat pahala..."
Hambik, sekali dia sound aku. Berdesing wei, berdesing....


"Ye? Abang ni asyik lapar je tau.
Mana laaa tak buncit.. "
Selamba je men sound balas suami sendiri.
Ko nak kena panah petir.. Ampun, bang! Ampun...
Macam laaa ahkak tu kempis sangat.


"Abang nak makan apa?"


"Apa-apa je laaa"


Kelentang kelentung kat dapur..
Maka terjadi laaaa ini....


Cekodok Bawang...


Masa saya duk dapur tu, siap datang tengok dan komen.


"Laaa.. ingatkan masak sotong goreng tepung.
Abang dah sikit punya berangan
nak makan sotong... sotong.. sotong..
Cekodok buh sotong boleh?"



Bayangkan betapa kencangnya angin di dadaku ini di saat itu.
Sabar.. sabar..
Pahala... pahala...
=D

8 comments:

honeylanz said...

ain, cekodok bawang mkn mlm hari pun sedap..kena lak dgn teh o panas ;)

Zura said...

cekodok bawang mmg sedap...tp klau cekodok daun kari lg sedap...

~ain said...

has.. uii.. kat rumah skrg minum teh o perasa lemon dan halia.. lepas tu berebut2 kuar angun.. hahaha

~ain said...

zura.. cekodok daun kari macam mana? tak pernah dgr pun..

Zura said...

ala...bancuh tepung tue then letak daun kari...pastue goreng lah...bau dia je dh menyelerakan...

Sidratul Muntaha said...

lain kali ni namanya cekodok penuh kasih syg..
ko ni..

~ain said...

zura.. yeke? sebegitu mudah sekali?

~ain said...

ayu.. wah.. cekodok penuh kesabaran tu!!