Pembaca Blog Ini...

Thursday, August 12, 2010

800 gram...

Sudah masuk hari kedua berpuasa..
Tapi, sudah 3 hari tak makan nasi ooooo..
Tak de mana pun teringatkan nasi.
Biasa saja....
Mungkin perut kenyang sebab makan lauk + roti + oat.


Eh, ini bukan nak diet kasi langsing kurus macam model tu tau.
Tak mana nya.. Tak de pun target nak capai berat ideal ke apa.
(hahahahhaha low determination)


Bukan apa, saya banyak kali dah try,
tapi turun naik turun naik berat ni..
Tak kurus pun.
Kang ada kata saya poyo lak kang.
Asyik nak diet tapi, asik tewas.
Makanya, malas laaa nak poyo sangat kan.
Sedang sedang je sudah laaa ke poyo an dia tu..


Sekadar dapat pakai baju raya longgar sket pun dah kira ok laaa.
Setakat ni, tak makan nasi, rasa perut ada longgar sket.
Tak de laaa ketat mana (tapi, masih ketat juga laaaa... =D)


Bukan salah nasi kan, kesian nasi.
Tapi, saya ni kalau dah makan nasi,
tekak tu macam sedap benoooo nak menambah.
Mengada kan.
So, baik laaa jangan makan.
Kalau terpaksa makan sekali sekala, tak pe kot..
Akan cuba kawal kuantiti nya.


Haaaaaa..
cerita pasal nasi ni,
dulu arwah moyang saya cerita.
Nasi ni dah berjanji dengan manusia
akan buat manusia kenyang sentiasa.
Hahhahah
Jangan percaya...
Orang tua memang suka cerita benda tak logik
Lepas tu, cakap macam laaa orang percaya.
(tapi dulu, saya pun percaya juga)


Moga-moga badan boleh kecik sikit.
Kalau tidak, aku pi besarkan baju raya aku.
(Kain baju raya bukan kain lycra yang streachable)
Mungkin (mana tahu kan) tetiba rasa macam
nak teruskan rutin diet selepas raya ke kan...
Manalah tahu, kan!!


Pagi ni timbang, udah tiga hari tidak makan nasi.
Berat sudah turun 800 gram ..
Heheh.. Suka laaa sket.
Tapi, tak leh percaya sangat.
Kang lepas berbuka kang, naik pulak 1000 gram.
HAHAHAHAAHA
Perkara sebegitu sering berlaku..


Hari ini bang ipar suh kami balik
teman abah berbuka kat rumah.
Sebab dia nak berbuka rumah sedara bini dia kat ... (tak ingat)
Kalau berbuka kat rumah abah,
memang makan nasi laaa jawab nye wei....
Hehehehehe


Esok pun abah suh berbuka kat rumah dia.
Dia sesiap taruk menu ikan siakap dah.



Nak suruh saya masak macam dolu2.
Lama tak makan masakan saya katanya.
Ye laaa, saya memang jarang balik sana
sebab "longkang" kat sana busuk wei...
Tak larat nak tengok.
hep.. hep.. astaghfirullah..
puasa.. puasa...


Bila tanya dia, "Lauk apa, bah?"

Dia jawab, "Tak ingat."

"Steam ke tiga rasa?"

Dia jawab lagi, "Tak ingat.."


Nervous wei, bila pak mertua request macam ni.
Nak menambat hati satu hal.
Nak jaga hati satu hal...


Doakan saya berjaya!

7 comments:

Zura said...

hehehe...kena bijak tue..

J.Lo said...

pic siakap steam tu sungguh menawan gitu. selamat memasak utk mertua ;)

Nurhayati said...

semoga berjaya ain!!!

Nurhayati said...

semoga berjaya ain!!!

~ain said...

zura.. bijak.. bijak.. hehe

~ain said...

jLo, menawan kah? boleh laaa tapi macam tak sedap sangat sebab makan masa dah sejuk.. hehhe

~ain said...

yati.. TQ!.. =)