Pembaca Blog Ini...

Monday, September 27, 2010

Ayat Pertuduhan

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua. Sudah sarapan?
Ke puasa? Saya puasa.. Ganti loooorrr..
Kalau settle hari ni, makanya lagi 6 hari.


Hmmmmmm.. apesal korang monyok je?
Oh, monday sindrom ek ek ek?
hihih.. Sabar je laa. Semua itu dugaan hidup!


Ok... hari ni pergi kerja awal.
Punch card tulis pukul 8.15am.
Kira awal lah untuk saya yang biasa
muncul depan gate pukul 9 pagi kan.
Hehehehe..
(Saya balik pukul 6 petang ok..
Orang lain pukul 4.45pm dah duduk beratur
kat depan mesin punch card.)
hehehehe


Saya awal hari ni sebab cik abang kena sampai pukul 9.30 kat site.
Ada site meeting pukul 9.30 am.
Dia kan demam kan.
Saya cakap tak yah lah pi kerja kalau demam.
Sudah lah site tu panas berdengkung.
Nanti makin teruk laaa demam selsema semua.
Dia adalah degil.
Bila saya marah, dia jawab..
"Abang pi meeting je. Lepas meeting abang balik terus."


Suka hati abang aaaa..


Pagi ni pakai tudung bawal.
Memang sememeh laa sebab dah lama tak pakai tudung bawal.
Cik abang tanya, "Kenapa tak pakai tudung awning?"
"Tak dak tudung awning warna pink.."
"Pakai laaa yang hitam tu. Kira ok je ngan baju ni(merujuk kepada baju kurung saya hari ini)"


Saya pun jawab, "Tudung tu kena basuh dulu."
Terus dia tanya, "Tudung tu tak pernah cuci sekali habuk ke?"
(Maknanya, tak pernah cuci langsung ke?)
~sambil buat mimik muka yang sangat menjengkelkan.


Saya pun macam, apesal lak mamat ni? Sesuka hati nak tuduh.


Saya pun cakap,
"Haaaaaaaa... sesedap rasa je nak tuduh. Dah basuh laaa sejak beli 3-4 kali dah basuh."
~dia bukan tau, saya ada berapa helai tudung hitam.


Dia pun jawab, "Mana ada abang tuduh. Abang tanya ni..."


Bagi saya... kalau ayat bertanya macam ni...
"Tudung tu berapa kali dah basuh sejak beli?"


ATAU


"Bila kali terakhir basuh tudung tu?"


ATAU mungkin juga


"Kenapa tudung tuuuuuuuuuu.. Ah belasah je laaa apapun ayatnya!


Berbeza dengan ayat
"Tudung tu tak pernah cuci sekali habuk ke?"



Berbezakan?


Ayat "Tudung tu tak pernah cuci sekali habuk ke?"
macam menuduh saya tak basuh tudung langsung.
Macam dia beranggapan saya tak pernah basuh tudung.
Langsung tak pernah.


Lepas tu, dia mahu tegakkan kebenaran dia..
Saya pulak nak tegakkan apa yang saya rasa.
Lepas tu, ada sikit adegan tinggi suara..
Malas ah, nak layan..
Pepagi buto nak bergaduh pasal tudung lak kan..
Saya pun senyap je aaaaaaaaaaaa...
Alaa.. orang demam memang sensitip sket.
hehehe


Sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri...
Buang yang keruh, ambil yang jernih, baru bersih peribadi..


Teng teng teng teng teng teng........
(Lagu P. Ramlee dan Sarimah nyanyi kat kandang kuda dalam Tiga Abdul)


PEACE!!!!!!!!!!!!!


Hah.. alang-alang cakap pasal tudung ..


Ni nak tolong promote website jual tudung online kawanku si Farah Bee.
Farah Bee nama taukeh nya.
Nama website nya Farah Fabrika.
Macam-macam ada.. Tudung awning, shawl...
Ada corak-corak.. Ada yang plain...


Jom pi jenguk sat Farah Fabrika...
Mana tau, ada yang berkenan!


No comments: