Pembaca Blog Ini...

Wednesday, December 29, 2010

SEMALAM: Hari ini hari apa?

Semalam, pepagi buta lagi dah bangun.
Konon-konon nak iron baju lawa-lawa sket.
Ada meeting lah kata kan.. Poyos je..


Tapi, dek kerana kemalasan berpadu maut...
Terus je pakai baju kegemaran.
Baju kegemaran bermaksud, baju yang tidak pelu di iron.
Baju yang kalau pakai guling-guling ke
baring kaki ke atas ke,
memang tak akan menampakkan kedutan.
Kalaulah semua baju macam tu, alangkah bahagia hidupku....
hahahahah (dasar pemalas)


Bila dah siap-siap semua, (Saya bersiap memang kejap je. Tak de nak bermekap beria-ia)
duduk atas sofa sambil tunggu cik abang bersiap pulak.
Selalunya dia siap cepat je.
Yang lambatnya, bila dia masuk bilik termenung..
Hmm.. memang berkurun lamanya lah kan.
Penyakit keturunan kot.
huahauahauhauahauahau...


Cik abang tanya saya masa dia tengah mengadap cermin,
"Hari ni hari apa, yang?"


Saya pun jawab dengan penuh keyakinan,
"Hari Isnin!"


Tetiba dia jawab,
"Bongok... Hari ini hari Selasa lah, yang! Kan hari Ahad kita cuti!"


Saya pun balas, "Oooooo.. sesuka hati kata orang bongok kan?"


HAHAHAHAHAH ~gelak sama-sama.
Alahai, gurau laki bini kan?
Apa nak kecik2 hati?
Sayang lagi ada laaaaa.. heheheh..
Maaflah, agak poyos sedikit hari ini.


Bila cik abang dah siap-siap.
Kami pun keluar lah rumah bersama-sama.
(Tak boleh beriringan sebab tak muat pintu. HAHAHAHAH)..


Sampai kat kereta,
"Abang, apesal abang pakai baju terbalik ni?"


Dia sengih-sengih, "Eh, tak perasan!"


Saya pun gelak-gelak sekuat-kuat hati,
"Hahahahah.. itulah akibatnya! Cakap orang bongok lagi! Kan Tuhan dah marah!"


HAHAHAHAHAHAH ~gelak sama-sama lagi.



Aish... Rindulah kat abang!
Cepatlah pukul 5 petang.


Hari ni nak masak
udang masak lemak cili api,
goreng telur dadar dan
gorengkan ikan masin sekor lagi yang terdampar dalam peti ais tu....
bersama buah-buahan hutan.
Hahahahaha


9 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahahah
sengal!!
laki bini sengal!
ahahaa
adei..
gelak perut aku weih.
ilang ngantuk kejap jaga bebudak mechatronic nih.
adehh...
bongok2 tu bese arr kan?
aku pun selalu gurau2 ganas2 dgn org tua
ahahahahaa
sakit perut aku baca perenggan yg last.
kena daulat bini balik,pakai baju terbalik.
ekeke..
ko jgn ain
iorg tua2 bilang,klu pakai baju terbalik dan tk perasan nih..
nak dpt duit.
huhuhuh..
dah kaya jgn lupa belanja.
ehehhe..
ain weih,bila mahu jumpa nih
kangen la!!

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

hihihihi

abeh tuh cik abg salin baju di mana??

Joy said...

mood jiwang dah ON ;)

~ain said...

ayu.. itulah pasal.. aku pun tak tau bila nak balik sana..

iye ke nak dapat duit? hhahahahahahah amin. Kalau dia dapat duit, aku yang tulang perabis duit dia.. hahah

~ain said...

mimie.. dia salin dalam kereta je.. nasib baik tinted gelap sikit.. hehehe

~ain said...

joy.. eish..... malu lah i! hahahaha

PUANSTOBERI said...

teheheh...gitu lah gayanya bila duk dua org je kan?
lawak jenaka pun antara kita je lah yer.. teheheheh
Kak reen pun biasa je ckp ' bongok tau awak ne'

Tihara said...

pake baju terbalik nk dpt duit..mak akk kata..hehe

buah2 hutan tu buah hape yer ??

Bibi Intan Suraya ~Tulip~ said...

kelakar la pulak hehe. tersengih2 saya baca entry ni hehe