Pembaca Blog Ini...

Monday, December 6, 2010

Ubi Itik

Minggu lepas, cik abang pi rumah pak mertua adik dia kat Pasir Puteh.
Pakcik tu kasi ubi itik.
Ini pertama kali saya tengok @ dengar ubi itik ni.


Ternganga kejap mulut ahkak!


Ini lah rupa ubi itik tu.



Cik abang potong jadi macam potato chips.
Letak garam dan serbuk kunyit.
Goreng kasik garing.............!
Rasanya macam kentang goreng.

Tak ingat nak ambil gambar lepas goreng.
Sebab lapar dah...


hehehe

4 comments:

Zura said...

asal namanye ubi itik..

PUANSTOBERI said...

tak penah dengau dan tak penah jumpa lak ubi itik neh..
mcm soklan zura kat atas tu gak..apsal nama dia ubi itik? itik makan eh ubi tu??

~ain said...

zura.. kak reen.. tah laaa.. tak tau. cik abang kata itu ubi itik. nak tergelak pun ada gak.. haha

Joy said...

tau2 tp dah lupa cam ne rs nye...dah lama x jumpa ;)