Pembaca Blog Ini...

Monday, February 28, 2011

Ke Bookcafe PTS

Ayah dah lama nak ajak saya pi PTS.
Jumpa editor.
Tapi, bila balik je....
Ada je aktiviti lain sampai tak sempat pi PTS.


Hari Jumaat (25 Feb) saya telah ikut ayah pi PTS.
Jumpa editor, pasal perjanjian penerbitan yang ada salah sikit tu.
Salah banyak juga la sebab nama imah tak de dalam novel PELIT.
Kasihan, Imah!
Salah saya semua tu...
Bukan salah Imah, bukan salah editor.
Tak pe imah... Along sangat kesal dengan kesilapan ini.
Nanti along tulis nama Imah depan cover PELIT tu dengan liquid paper.
Asalkan royalti ada bahagian, kira ok lah imah kan?


Tak ingat nak ambil gambar dengan editor.
Nak pi masuk office dia balik, macam segan lah pulak. hehehe


Ayah pun ambil dua buah buku baru karya beliau.
Buat duit dengan Katering dan Laksamana Cheng Ho.
Nanti, bila saya dah habis baca..
Saya buat review kat sini ye!


Cik abang pulak, tak puas hati sebab dia hulur tangan kat sorang editor tu
tapi, huluran salam nya tidak disambut.
Sabarlah, abang!
Manusia memang pelbagai ragam.
Mungkin juga dia tak nampak kot.
Ah.. senang-senang begini lah...
Lain kali, abang tak payah hulur tangan lagi. =)




Lepas jumpa editor, ayah ajak pi Bookcafe.
Bookcafe ni jual buku-buku keluaran PTS.
Dapat diskaun tau kalau beli kat Bookcafe.
Boleh beli secara online di laman web.
Atau boleh datang sendiri kat Bookcafe.


Ayah kata, Naim boleh beli satu buku je.
Imah pun oleh beli satu buku je.
Naim dah rambang mata.
Dia nak dua buku.
Tahu apa dia buat?
Dia ambil komik ini


(Aku, Kau dan Facebook)


"Along, ayah kata Aim boleh beli satu buku je.

Tapi, Aim nak beli dua....
Along bayarkanlah untuk Aim yang ini... Boleh?"



Hahaha..
Tiba-tiba saja, saya di pow oleh budak darjah tiga!



Tapi, best jugak komik tu.
Tak sempat baca sebab dah kena balik Terengganu.
Komik tinggal kat Serdang.



Saya beli 3 buah buku:


1) Aku, Kau dan Facebook (kena pow)


2) Act Like a Lady, Think Like A Man. (Edisi Bahasa Melayu)
dan.............


3) Men are from Mars, Women are from Venus!
(Edisi Bahasa Melayu juga! )

Jumlah sepatutnya ialah RM63.90!
Dapat diskaun penulis 35%.
Jadi, hanya perlu bayar RM41.50!


Sangat berbaloi!


Kalau bukan penulis pun, boleh juga dapat diskaun.
Sila ke Bookcafe untuk maklumat lanjut!


No comments: