Pembaca Blog Ini...

Sunday, March 20, 2011

Lenguh yang Happy....

Hari Sabtu adalah lenguh.


Bangun pagi-pagi terus pi mandi,
siap-siap nak pi sudahkan kerja mengecat.
Sebelum tu, siap-siap bawa segala peralatan.
Sebab plan nak cuci bilik air.
Yelah, kata nak duk lama kan..
Haruslah ada yang nak 'melabur' kan..
hahahah


Bawa getah paip... sabun... berus jamba*... tikar... penyapu...
Sekali dengan telekung... sejadah semua..
Sebab nak duduk lama.
Malas nak balik untuk solat Zuhur Asar..


Sebelum tu, siap-siap beli makanan semua..


Kerja mengecat disambung dari pukul 12 tengahari
sampai laaaaaaaaaa ke petang.
Pukul 6.50 petang baru siap..
Itupun, baru dinding je.
Pintu belum lagi.
Masing-masing dah sememeh...
Siap mandi segala bagai dah memasing.
Saya pulak sempat tertidur seminit dua
sementara abang buat kerja-kerja touch up.


Hujung minggu ni kot (tunggu gaji) beli cat putih pulak.
Alahai.. hai.. hai..
Muka pun dah macam berus cat dah memasing.


Siapa nak tolong ngecat?
Meh.. meh..


Lepas balik kerja petang ni, malas nak pi sana dah.
Nak baik tidur je.. haha

2 comments:

Joy said...

apa yg penting kerjasama...tp mmg lenguh mengecat rumah ni...

~ain said...

joy.. mmg lenguh.. macam nak pengsan je rasanya.. macam je laaa belum pengsan lagi.. hehhe