Pembaca Blog Ini...

Sunday, March 27, 2011

Tak habis-habis



Malam tadi, saya sakit kepala.. Bengong betul la...
Apasal tah.. Saya rasa sebab kena hujan kot semalam..
Atau, saya fikir mungkin kerja kuat sangat kot.
Maklumlah... Saya kan manja. Mana biasa kerja berat kan?


Tapi, mengadalah.. Mana ada berat sangat pun.
Setakat mengecat je.. Tapi, cik abang pun pening kepala.
Muka seposen je saya tengok kalau dia tengah pening kepala.. heheh


Hahah.. Mesti korang pelik kan?
Apesal laaaa si Ain laki bini ni tak abis-abis mengecat.
Besooo beno rumah eh sampai berminggu-minggu
duk mengecat tak sudah-sudah?


Entahlah... Tak tahu laaa nak cakap macam mana.
Kitorang rasa macam dah banyak dah ngecat.
Tapi, masih tak sudah-sudah lagi. Heran betul laa...
Kitorang tenaga kerja dua orang je.
Saya dan cik abang. Itu pun kitorang ni level amatur gitu.
Cat tanpa ilmu mengecat yang profesional.
So, mengecat amatlah lambat.
Terhegeh-hegeh tak macam tukang cat.


Masa kitorang ngecat pun tak banyak.
Kitorang cat lepas balik kerja.
Itupun, bila Maghrib je balik. Badan letih kan.
Pi kerja lagi.. Nak ngecat lagi.
Lepas kerja tu pun start pukul 5.30 paling awal.
Tak dapatlah mengecat banyak-banyak.
Kalau hari kerja, dapatlah ngecat satu dinding.
Hari Jumaat dan Sabtu lah kita pulun banyak-banyak.


Nak upah orang, tidaklah ada modal.
Maklum sahajalah kan. hehehe..
Nak pindah rumah ni, banyak benooo pakai pitih.
So
, mana yang boleh dibuat sendiri.. kita buat sendiri laaa..
Slow-slow
kan...
Mana yang tak boleh buat sendiri tu, haruslah upah orang juga.


Minggu lepas, lepas balik kerja..
Kitorang tak ngecat langsung sebab masing-masing dah demam urat.
Hahahahaha..


Hari Jumaat (kelmarin) pun tak ngecat sebab malas.. Wakakaka.. Terus-terang!
Lepas tu malam pi dating-datingan..
Hmm.. macam orang bujang!
Ahaaaa.. suka hati lah, kan!


Semalam (Sabtu) baru mula cat sikit.
Semalam selesaikan kerja ngecat di dapur, ruang tamu dan bilik no.3...
Plus
kasi undercoat kat pintu.
Developer
tu sangat bijak bistari..
Ada ke pintu di catnya warna oren?
Berpinar mata ahkak!..


Ada dua kerja lagi..
Sambung undercoat pintu sikit dengan ngecat pintu dengan warna yang sesuai...


Alahai.....


2 comments:

Zura said...

cat memang penat...teringat masa dulu..kalau nk raya mesti ktorg yg ppuan nie yg kena mengecat sbb abang2 keje..

~ain said...

zura.. penat cat rumah kosong tak sama penat dgn rumah dah ada barang. kalau rumah ada barang, nak alih2 kan barang tu dah penat nak mamps.. kan? heheh