Pembaca Blog Ini...

Wednesday, May 18, 2011

Tag

Hari ni cuti half day pagi.
Sebab makan ubat batuk dose maksima, terus macam stone kejap.
hahahahaha


Petang baru masuk kerja.


Tetiba atas meja ada ini!




Wah!!!!
Serba baru...
Gambar pun lebih tembam dari biasa.
ahahahha


Dah macam cikgu sekolah dah ni haaaa!
Suka juga.
(Walaupun jarang teringat nak pakai)


Oh, disebabkan kat rumah tak ada Internet,
saya tak dapat buat entri banyak macam selalu.


Lupa buat entri hari guru!


Hmmm.. masih belum terlambat untuk ucapkan
Selamat hari guru kepada semua guru-guru di Malaysia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia
Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.


USMAN AWANG
1979


8 comments:

Zura said...

selamat hari guru ain..

ArELeEz said...

happy belated teacher's day to u too..! pensyarah tu kira = guru jugak la tu kan.. ;)

Joy said...

Gambar pun lebih tembam dari biasa? sama aja nmpk nye

zh-ena said...

selamat hari guru hehehehehe

ena pun tak suka pakai tag..mcm bdk sekolah jea

~ain said...

zura.. i bukan guru.. hehhe btw, thanks jugak la.. feeling jadi cikgu...

~ain said...

leez.. jadi guru lebih susah dari jadi lecturer.. guru kena bnyak sabar! lebih sabar dari lecturer

~ain said...

joy.. ahahaha ayat nak ambil hati ye? hehhe

~ain said...

ena.. a'ah.. macam budak sekolah lepas tu tak selesa!