Pembaca Blog Ini...

Thursday, May 19, 2011

Ubat batuk

Penyakit batuk ni dah lama.
Ada lah dua bulan kot.
Ke lebih dua bulan haaa?
Tah lah..
Tapi, yang pastinya memang dah lama laaaaa.


Bukan jenis batuk yang lelah ke apa tau.
Jenis yang tetiba gatal tekak, lepas tu batuk macam nak terkeluar biji mata.
hahahaha
Macam over, kan?
Tapi, betul... Kalau batuk, memang kuar ayo mato laaaaa..


Rasanya bulan lepas, cik abang belikan ubat batuk Hurix dari farmasi.
Minum dua tiga hari je dah habis sebotol.
Mahal lak tu. Sebotol dekat dua puluh hengget.
Dua tiga hari masa ambil ubat tu, kira oklaaaaaa..
Tak de batuk sangat.
Bila dah lama-lama, eh............ makin galak pulak batuknya!
Tensen ahkak!


Hari Isnin baru ni, memang tak tahan benoooo dah.
MC.. sebab batuk teruk sampai bla bla bla..
Doktor kasi ubat batuk kuat gile dengan MC dua hari.
Bila minum, uiiiiiiiiiiiiiii melayang-layang gue stone.
Hahahahah.


Doktor kata ubat Hurix tu ubat batuk 'kaunter'.
Jadi, tak tahan lama.
Kesannya tak kebal.


Makan malam tadi, bangun pagi pun rasa melayang tak abis lagi.
Tapi, gagahkan jugak bangun sebab saya belum hantar markah ujian student.
Tak maulah kerja orang lain tertangguh sebab kita, kan?
Bawa kereta pun slow-slow je tadi.
Melayang-layang rasanya!


Saya rasa, ubat batuk ni memang jenis penagih minum tu laaa..
Sebab lain macam dia punya khayal.
Bila saya pandang ke kanan, bila nak ubah pandang ke kiri rasa melayang.
Bila pandang kiri, lepas tu nak pandang kanan balik... uiii.. melayang lagi.
Saya dah kebil2 mata tadi.
Sambil doa-doa, cepatlah sampai office!


Itu minum ubat malam tadi tu.
Hari ni belum minum lagi sebab nak pi kerja kan.

6 comments:

Tihara said...

hari tu akk ada dpt tanda2 nak batuk..sakit tekak..pastu minum air byk2..Alhamdulillah hilang..mmg byk sgt akk minum..pelik jugak boleh hilang camtu jer..patu beru terfikir..adakah sebab minum air suling bio aura..masa tu kat rumah mak..dah blik rumah akk, lupa lak nk tapaw air tu bw blik..dulu mcm tk caya je bio aura tu..teknologi nano lah ape lah..skng rasa mcm terbukti plak..huhu..pjg lebar story nyer :)

zh-ena said...

lamanya batuk..sama mcm hubby ena klu batuk mak aoiiii lama gila

klu ikut petua mak ena kan
letak kicap dlm sudu perahkan skit air limau nipis pastu telan
lega jea bila time telan kicap tu

try la

ArELeEz said...

hurix mmg xbest! xmujarab!

~ain said...

kak tihara.. kat rumah ain pun pakai bioaura.. Tapi, bukan kitorang beli.. emak yang belikan.. heheheh

~ain said...

ena.. seksa tau batuk tak baik-baik.. macam nak nangis je..

~ain said...

leez.. kejap je rasa ok.. lepas tu batuk balik.. memang tak best!