Pembaca Blog Ini...

Tuesday, May 1, 2012

Akan Siap

Tengah gigih buat assignment Strategic Marketing Management. Ada 3 assignment. 1 grouping, 2 individual.i Yang grouping tu masih blur blur. Matilaaaa kalau salah kena marah dengan groupmate. 


2 yang individual tu, 1 marketing plan dan 1 lagi article review.. Tengah buat marketing plan. Dah 60% siap la. Masalah lagi 40% bahagian projection budget dengan implementatin and control. Tengah duk study, analyze dan tengah duk pk macamana nak goreng. Semua sekali kena 3000 words. Sekarang, baru 1000 words. Takpe.... Noraini pasti boleh. Lepas siap, kena buat slide pulak, Jumaat ni kena present. Mautlaaaaa kalau kena tanya soalan pelik-pelik... hehehe


1 lagi article review. Macam nak cari online. Tapi, rasa macam gatal nak pi kedai buku cari The Harvard ke apa-apa majalah gitu-gitu.. hehe.. Tengoklah macamana. Sesungguhnya otak memang terbahagi lapan sekarang. heheh.. Mujur student kolej dah start cuti. Kelas dah takde tapi, ada 12 orang student tengah duk siapkan projek akhir dan saya sebagai penyelia kena seliakan pembentangan projek akhir mereka. Tah bila nak siap. Tak tahulaaa awak-awak tu. Tapi, takpe... Saya kasi masa sampai 7hb. 8hb ni dah siap ke tidak ke, kena present jugak. 


Diam tak diam, ada lagi 2 minggu model dengan Dr. Anizah. Sekejap je rasa sebab ada seminggu tu tak gi kelas. Sorry, bob.. Memang tak dapat dielakkan. So, jadi rasa laju je dah siap modul ni walaupun tak faham apa satu. Kena belek slide, kene buka buku basic intro to marketing jugak laaa gamak eh... Takpe, namapun belajar kan? Mana boleh malas-malas.. Tension tak tension, kena teruskan juga sampai berjaya...


40% - assignment group
40% - assignment individu
20% - final exam (case study)


Nampak macam senang sebab takde test. Tapi, assignment 80% je dah cukup hazab. hahaha.. Satu kelas termenung, senyap sunyi baca case study punya bahana.. Case study tu, saya duk baca sampai nak tembus kertas. Saya faham apa yang diceritakan dan case. Tapi, bila nak apply dalam tools jadi macam confuse. Terbelit otak. Saya baca guideline yang  Dr.Anizah bagi, tapi otak main terbelit. hahahah.. Kesimpulannya, memang kena baca lagi dan nanti nak try google apa yang patut. Apa cara sekalipun, kena selesaikan jugak. Kena fahamkan juga, kalau tidak macamana nak final 20% tu?


Masa emak datang, emak tanya saya tak buat assignment ke? 
Saya jawab, "Nanti mak balik orang buatlaaaa.. 
Susah sikit. Tapi, orang tahu.. Allah akan membantu orang.."


Emak gelak. Emak kata, "Kepala hatok hang! Nak harap Allah bantu je.. Kita tu kena usaha jugak.."


Hehehe.. Saya rilek walaupun saya tahu sekarang ni waktu memang dah kritikal.... Takpe, buat slow-slow.. Nanti siaplaaaaaa.. (Ayat penyedap)





1 comment:

Sidratul Muntaha said...

aku ingatkan
nak amik degree psikologi la..
nengok ko amek marketing mcm tenat je dia punya master