Pembaca Blog Ini...

Wednesday, May 23, 2012

Wanita Jelly

Sekali lagi, saya meluahkan rasa kagum pada wanita merangkap para ibu yang bekerjaya. Yang balik kerja boleh masak berjenis-jenis lauk, lepas tu kemas mengemas rumah, lepas tu layan melayan anak-anak, mendobi pakaian sekeluarga, lepas tu siapkan kelengkapan untuk esok hari.... Memang wanita besi! Syurga di bawah tapak kaki ibu lah....


Saya? Balik kerja dah melepek.... hahahaha.. Lembik kot! Saya wanita jelly... Padahal bukan ada anak-anak pun nak dilayan.. hahaha.. Ada 'mengada' je yang nak dimanja-manjakan.. hahha


Nak masak? ahai hai hai.... Lambat sikit lah.. Mujur cik abang bukan jenis memaksa. Kalau nak masak, masaklah.. Kalau tak larat (lembik badan) jom lah kita makan kat luar.. hehehe


Tapi, kadang-kadang kalau tak lembik badan time balik kerja tu.. saya masak jugak. Lagi-lagi kalau ada request dari tekak suami atau dari tekak sendiri. Kalau nak beli, tak kena pada citarasa tekak kan... So, kalau tak lembik badan, kita masak sendiri....  Masak simple-simple je ye. Jangan nak harap sangat, aku nak masak gulai ayam, nasi tomato bagai ye.. Jangan harap sebab nanti sedih dan kecewalah.. hahah


Lagipun, kalau asyik makan luar amatlah memboringkan. Bila kena masakan tak sedap, adoi sangat kecewa! Jadi, kita bergilir-gilir lah. Kalau lembik badan, kita makan di luar. Kalau dah tak lembik badan kita makan kat rumah. Gitew..... 

Makan kat rumah kan jimat. Kajian isi rumah aku sendiri mendapati, kalau banyak makan kat rumah, dah nak gaji sekali lagipun duit banyak lagi. Kalau makan kat luar aje, belum nak gaji lagi duit udah macam nak abis.. hahaha


Ok,  semalam saya adalah masih wanita jelly tapi masih boleh memasak ini:





hehe

2 comments:

zh-ena said...

emmmmm begitu la rutin hidup ena sehari-hari..mmg malas dan letih tapi bila nampak muka anak2 hilang terus letih dan terus nak msk sbb nak bg anak mkn..letih mcm manapun tetap kena buat jgk...

~ain said...

ena.. itulah fasalnya syurga di bawah tapak kaki ibu....