Pembaca Blog Ini...

Monday, October 15, 2012

Pindah

Emak call masa tengah kelas.

Lepas kelas, saya call emak balik.

Emak kata, "Long, emak nak pindah."

Eh, memanglah kan?

Tak.. Emak nak sewa lori 3 tan. Nak angkat barang sikit-sikit.

Oh, baguslah tu .. Sebab kerja pindah ni mana boleh buat sehari dua. Makan minggu jugaklah. Angkut mana-mana yang besar dulu. Masa orang pindah tu pun, rasa penat gila nak mati. Dekat aje. Ini nak ke Melaka, jauh lah sikit...

Itulah. Emak tanya sewa lori 3 tan dengan pekerja sekali ke Melaka satu trip RM550. Ok ke?

Oklah tu sebab dengan pekerja. Siapa pulak nak angkat barang-barang kan? Dahlah barang banyak..

~~~~~~~~~~~~~~

Eheheh.. itulah antara dialog kami anak-beranak. Saya memang selalu call emak. Kalau dulu seminggu 3 kali lebih kurang. Sekarang, sejak ayah takde.. Boleh kata hari-hari saya call emak. Kadang-kadang pagi sekali gayut, petang sekali gayut.. ahhahaa nasib baik tak jadi pape asik gayut je kan.. kahkahkah.. Nasib baik emak tak cakap emak bosan nak cakap ngan saya. 

Rumah emak di Serdang, dah ada orang nak sewa. Saya minta tolong cik abang masukkan dalam mudah.com. Emak dah pening sebab asyik orang call je tanya fasal sewa rumah. Cina lah, India lah, student laaah macam macam orang call emak nak tanya fasal sewa rumah. Sabar jelah. Alhamdulillah. Kadar sewa pun berpatutan. Kalau nak harap emak cari penyewa kang dia kesian, dia bagi orang tu sewa murah-murah kang. Rugilah sebab itu salah satu income emak yang akan berpanjangan kan bila duduk kampung nanti. Ayah takde tinggal duit pencen bulan-bulan. Itu je lah emak nak buat belanja.

Hari ni sedih sikit sebab baca entry di blog Imah.....

Saya bertuah sebab masa zaman sekolah, ayah masih ada. Masih ada untuk teman saya tunggu bas sekolah tepi jalan. Masih ada untuk dengar bacaan dalam solat saya sambil-sambil tunggu bas. Masih ada untuk masakkan air panas setiap pagi (Masa sekolah rendah, saya mandi air panas pepagi. Agak mengada, tapi takpelah kan...) Masih ada masa saya bernikah. Ayah yang nikahkan saya, jadi wali untuk saya. 

Tapi, adik-adik saya? 

Oklah, ada kelas...
Bai..

1 comment:

zh-ena said...

yea ker nak ddk melaka
nnti blh la beraya rumah ain di kg yea