Pembaca Blog Ini...

Tuesday, November 20, 2012

Along!

Semalam saya sakit kepala. Banyak toksik kot badan ni. heheh.. Dua kali muntah baru lega...

Saya tak pi kerja. Amik MC kat doktor pun tidak. Tahlah.. Tolak cuti tahun je lah. Tak larat nak pi doktor. Paling-paling dia bagi panadol. Sama je kat rumah. Baring lepas makna panadol. Rasa nak telan semua stok panadol yang ada.

Macam biasa, kalau sakit kepala.. memang kena tidur. Tutup lampu, kasik gelap lepas tu tidur sambil tekup bantal kat kepala. 

Tengah saya hayal-hayal tu (belum tidur), tetiba saya terdengar suara ayah kat telinga saya.

"Along!" 

Betul!!!!! Memang suara ayah. Saya tak silap dengar sebab masa tu saya sorang je kat rumah. Pagi lagi dan anak jiran pun tak bangun tidur lagi. 

Saya cepat-cepat bangun dan pandang kiri kanan. Mulut saya hanya mampu berkata, "Ye, ayah..." 
Lepas tu, kepala berdenyut lagi. Saya sambung baring dan tidur.

Saya cerita kat cik abang. Cik abang cakap, "Rindu sangatlah tu..." Saya hanya diam. Tahan sendu.

Saya cerita kat emak. Emak kata, "Kena doakan ayah banyak-banyak. Semoga ayah tenang di sana.."

Al-Fatihah.

~Rindu yang tak bertepi..............

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

dh cukup 100 hari belum ayah ko pergi?!
sbb ikut kes kami..
mak aku mimpikan dia (mak mertua)..dia pesan brg2 dia jgn sesuka ati bagi kat org.bagi kat org yg memerlukan je.
bila kami dgr citer tu and bpk aku ckp..
just doakan dia byk2 sbb ade yg kate roh dia mcm tak terlepas lagi.
wallahualam..
aku tak berani nk komen lebih2.

~ain said...

ayu.. mungkin..