Pembaca Blog Ini...

Monday, November 19, 2012

Rakan Blogger

Saya ni pemalu orangnya. Tak ramai kawan. Kawan-kawan sekolah pun dah makin lama makin hilang tah ke mana. Kawan se opis ada lah sorang dua yang rapat. Tapi, sekarang dah takde BFF dah. Ada BFF pun dah melukai hatiku ini. So, no need laaa nak ber BFF bagai. Kawan masa senang berlambak. Kawan susah payah gila kot nak cari.. Eh, apa aku merepek plak ni? hehhe


Tapi, saya masih ada kawan lah. Hari tu pi berjimba (sangat) kat rumah kawan blog. Cik abang kata, jumpa baru dua tiga kali tapi mesranya macam dah kenal lama... Entah! Hanya yang berblog sahaja yang faham kenapa kemesraan tu sangat mudah berlaku... =)


Khamis (15/11/2012) ~ Taman Jasa. Rumah Ayu Blog. 

Perjumpaan dirancang oleh Ena. 
Dia SMS Rabu ajak jumpa Ayu sekali. 
Nak jumpa kat luar macam malas.
Kalau kat rumah ni best sikit. 
Bebas dan selesa, kan.... 


Saya yang memang dah lama tak terjah rumah Ayu terus kasi cadangan kat Ena. 
"Kita serang rumah Ayu.."


Ayu cuak sebab suami dia tak de kat rumah. 
Siap ugut nak angkat air je takde kuih. 
Eh! Mana aci... So, tukar plan. Esok (Khamis) baru kita serang. 


Tetiba Ena suggest buat potluck
Saya ok aje walaupun sebenarnya cuak. 
Saya mana reti masak. 

Saya cakap kat emak. 
Loyang besar semua dah angkut ke Melaka. 
Ingatkan nak buat kuih kukus-kukus...


Emak kata, "Meh mak buatkan kuah pengat durian. 
Kalau ko rajin, ko menjala lah. Emak tak koser nak menjala.."


Jeng .. jeng.. 
Inilah roti jala pengat durian air tangan emak saya. 
Kemain lawa dalam gambar. 
Maklumlah guna kamera harga ribu ribu (tema: mak tak mampu, nak!!)


Ena pulak bawa Manggo Crepe 
yang saya tak sempat nak baham dua sebab sibuk berborak. 
Bihun goreng sedap (takde dalam gambar)
Saya menambah 3 kali (mungkin tiada yang sedar)



Ayu masak nasi ayam.
Takkisahlah tak sama macam Nasi Ayam Gemas ke apa.
Yang penting, ayamnya adoi... lapar tetiba!
Ayu siap bekalkan lagi untuk makan malam. 
Malam kitorang belasah nasi ayam Ayu lagi kat hotel.
Terima kasih laaaaa! Jimat belanja makan malam. hahahaha


Ini peserta pada hari itu.. 
Hahaha 
Para suami duduk diam-diam sambil pasrah.
Ayu pulak pasrah sebab suaminya kena kerja last minit.
Takpe, cari rezeki halal...
Aqil dan Ara sombong!
Tak nak kawan...



Ini budak yang paling saya geram sekali.
Saya picit hidung dia, dia picit hidung saya balik!
Umar! Aummm....
Gigit kang!


7 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahaha..
kamera mahal sangap la simpan duit 2 tahun jah!
jgn ko tak thu..
mekaish sbb terjah rumah..
lama mmg tak lepak dgn ko.
ena dah jumpa 2 3 kali
kita pun dah jumpa 2 3 kali jugakkan?!
masa time aqil kecik lagi kat kfc au setiawangsa..
ank2 aku antu gadget..
mgm sombong nelake..
dak umar picit idung ko
dia plak asyik tenung2 aku
btw..ayat tak hengat..
pasrah la sangat!!
ahahahha...
kuah doyan mak ko mmg terbaek wok!
crepe ena mmg mabeles.
huhuhuhuhuh

zh-ena said...

lain kali kita jumpa lg erk
seronok
sama la suami ena pun ckp
kita nie bkn selalu jumpa pun tapi bila borak mmg tak ingat dunia

pB said...

menarik tul kaler roti jala tu

Zura Zue said...

nti kite plan lg thn depan erk..hikhikhik..

~ain said...

ayu.. nanti kita jumpa lagi ngan zura. eh... ke kita pi kenduri zura kahwin nnti ke.. hehhee

~ain said...

ena.. semua ni sbb blog kot..

~ain said...

Pb.. kan?

zura.. tunggu zura kawin, boleh bawa cik abang sekali..